En jävla massa nummer

Idag är det skrivbordets tur. Det under och omkring datorn alltså. Största fynden hittills ett 50-kronors presentkort från Åhléns och två biobiljetter, såna där Telia-fördelar. Samt oanade mängder mobilnummer, koder och diverse bokningsnummer.

Man skulle kunna ha en tävling. Hur många mobilnummer kan du? Jag kan mitt och Nordea datasvar.

Jag kan alla koder till mina kort och konton. Plusgirot är svårast för det är två olika.

Jag kan många av mina lösenord till olika sidor. De är ofta rätt lika vilket kan väcka förvirring. Jag måste ofta trycka på ”glömt lösenord?”

Jag har ett märkligt kodnummer till Telia som jag inte förstår.

Jag kan, numera, logga in på min bredbandssida från andra datorer. En gång satt jag på Dublins dyraste internetcafé i 25 av 30 minuter och försökte innan det lyckades. Äh, så dyrt var det inte. 3 euro. Bestsellerförfattaren Cecilia Ahern dotter till (motsv) premiärminister det kostar 150 kronor, på bibliotek. Det är rörande med överklassbarn. Vad hade nu det med saken att göra?

Jag kan min egen portkod.

Jag kan en jävla massa vanliga telefonnummer. T ex min mammas. Det är ett orginalnummer. Alltså, ingen annan har haft det sedan telefonin i Uddevalla automatiserades.

Kommentera

