Svårt med pojkar

Nu är det snart midsommar och sen går det åt andra hållet, brukade fadern optimistiskt säga någon gång redan i början av juni månad. Och förstås hade han rätt, i år hann jag visst inte få upp bonaden I denna ljuva sommartid innan försommaren var över. Så nu får det vara.

I konsekvens med detta gick jag idag ut på jakt efter ny skolväska åt Pojken. Innan man vet ordet av är det ju dags att byta sommarlovskortet mot sista höstterminskortet.

Det var redan utplockat på rean. Vilket i sig var en liten chock; att reorna redan är i full gång. T o m Weekday som brukar fisförnäma sig lite och vänta till en vecka efter midsommar. Där kom jag faktiskt över både skjorta åt mig och kalsonger åt Pojken. Och i väskaffären i Ringen hittade jag en väska. Svart Esprit i postmodell, mest textil och lite fuskläder. Fick godkänt. Det är svårt med väskor till pojkar när de vuxit förbi ryggsäckarna. Tygkassar är opraktiskt när man cyklar och det finns alltid risk för bögvarning på axelväskor. Nej, det är inte jag som påstår det utan pojken och hans systrar.

-Det är svårt med väskor till pojkar, sa jag också till den unga ryskan som stod bakom disken.

-Ja, sa hon, det är svårt. Och jag tycker det är svårt med pojkar över huvud taget.

3 svar to “Svårt med pojkar”

  1. cruella Says:

    Min pojk använder plastkassar…

  2. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; går bra på t-banan, men svårt på cykeln som har varken korg eller sadel. Dessutom har väl pojkar väldigt svårt att bära saker i händerna?

  3. -loa Says:

    Den ryska kommentaren var go!

Kommentera

