Med bagaget på kroken

Hurra, idag kom äntligen min bagagevåg! Precis vad jag behöver.

Ja, det är i princip en vanlig fiskvåg, sån där med ett handtag och en enkel krok att hänga bytet på. Men det gör den inte sämre.

Det är tyger, mönsterböcker och sybehör jag ska frakta till Glasgow. och skor. Inte husgeråd och cd-skivor. De är som sagt olika, flickorna.

Tyska alternativtröjan vill hon ha också. Den är blytung. Finns bara ett ställe att packa den; på kroppen. Bara hon inte ber om sina gamla gothkängor med stålhättor också. Bara hon inte gör det. De har orange eldtungor. Jag vill inte passera säkerhetskontrollen i tysk alternativtröja, tung svart yllekappa och stålhättade kängor med eldtungor! Med ett handbagage endast innehållande skor och tandborste. Många skor.

Den tyska alternativtröjan är både infärgad och målad. Say no more.

4 svar to “Med bagaget på kroken”

  1. Evis Says:

    Men en bild hade jag gärna sett 😉 man kanske kan få din konstnär att göra en…

  2. Annaa Mattsson Says:

    Jag tror att med den munderingen så kan det bli ett kåseri nästa gång. Om just hur det var att gå genom säkerhetskontrollen. Och då kan man ju vänta sig illustration. Funderar bara på vad jag ska matcha med nedtill. Det kanske räcker med mina vanliga svarta jeans.

  3. Evis Says:

    Här är bilden du la upp med flamkängorna för nästan två år sen:
    http://omstil.blogg.se/2007/december/utmarkt-second-hand.html

  4. Annaa Mattsson Says:

    Evis; allt går att återanvända! Ett fel finns dock i min text till den bilden, kängorna är inte Doc Martens som jag trodde, utan av märket Underground. Dock har en eldsflamma lossnat lite i kanten. Kjolen finns kvar, hon vill egentligen sälja den men tror inte hon får ut rimligt mycket. Den kostade över 600. De flesta som handlar på nätet vill göra superfynd men hon tycker inte det är rimligt att få en 50-lapp för ett plagg som fortfarande faktiskt förekommer i modet.

Kommentera

