Infantilt prisargument

Tänkte bara tillägga att det mest korkade argumentet för +50-bloggpriset jag sett är ”varför inte, det finns ju Vecko Revyns Award och Aftonbladets stora bloggpris?” Det bara understryker det jag skrev i tidigare inlägg, att människor över 50 inte anses ingå i den normala bloggvärlden.

Det var egentligen det infantila argumentet som fick mig att tycka riktigt illa om hela idén.

Jag vidhåller att hela idén är diskriminerande. Jag vill inte ha en klapp på axeln av 40-åriga tidningsbloggare som säger ”åh vad du är duktig som kan både skriva begripligt och hantera en dator fast du fyllt 50 – men tävla med oss riktiga bloggare kan du förstås inte.” Det är faktiskt kränkande.

2 svar to “Infantilt prisargument”

  1. Rutan Says:

    Och där gick jag igång, förstås!

  2. Annaa Mattsson Says:

    Rutan; precis vad jag kunde ana! Att just du skulle gå igång…he he.

Kommentera

