Inget vettigt gjort alls

Nu ska jag berätta att jag inte fått något vettig alls gjort i helgen. Inte ett dugg. Rensade några växter från balkongen, diskade en halv disk, stickade lite. Och så rafsade jag lite på mitt skrivbord för Pojken sa att det inte såg kreativt ut, bara stökigt, för mycket prylar som inte hör hit och så stickningen mitt i. Nu ligger i alla fall alla anteckningarna för de två jobben som borde blivit utskrivna framme, det ser bättre ut.

Pojken förhörde mig också om mitt romanskrivande. ”Du blev väl aldrig färdig med något manus va?” Jo tänk för att jag blev det. Och i somras blev jag väldigt mycket närmare färdig med det där andra.

Faktiskt har jag lagat två rejäla middagar också. Samt sett på en lägenhet och lyssnat på intervjun med Thomas Bodström. Jag är fortfarande lika konfunderad över varför partiledningen har valt ut honom till att vara förgrundsfigur i kampanjen som ska locka nya unga väljare i Stockholm. Varför inte någon som uppfattas som en någorlunda ung stockholmspolitiker?

Mitt problem med partiet är väl att jag så ofta inte förstår hur de tänker. Eller förstår hur men inte varför. Eller förstår varför men inte varför de inte ändrar sig och tänker lite nytt, lite annorlunda.

Mitt problem med mig själv är säkert att jag lyckas få en hel helg att gå utan att få något vettigt gjort alls. Jo, jag packade upp kassarna från Bokmässan. Så här efteråt undrar jag om inte den stora behållningen var just kassarna, två stycken från Lärarnas Riksförbund i sån där vävburen plast som brittiska livsmedelskedjor säljer billigt. Bra storlek är det på dem också.

Mina senaste Tesco-kassar är blå med röda nyckelpigor. En i var storlek. I morgon är det redan en vecka sedan vi bar hem mat i förmiddagssolen i dem, Mellan och jag. Undrar om hon har kvar något.

Imorgon eller senare idag blir det nog en jättekreativ dag, jag har en lång lista. 

Fotbollen såg jag också. Och sammandraget ikväll så jag fick se Irlands två mål. De har gått längre än Sverige! Jag har för resten ett hett tips som efterträdare till Lagerbäck; Mick McCarthy, fd förbundskapten för Irlands landslag. I Republiken spelar man egentligen inte fotboll, trots det gick laget under hans ledning 2002 lika långt som Sverige i fotbolls-VM, dvs till andra omgången, och skulle haft stora chanser att gå ännu längre om inte superstjärnan och Irlands genom tiderna snyggaste fotbollsspelare Roy Keane hade skickats hem efter ett bråk just med Mick, innan turneringen ens hann starta. Rätt omdöme av Mick? Förmodligen.

Kommentera

