Det här är kanske slutet

Jag hade faktiskt inget särskilt att skriva idag.

Jag kom i säng för sent igår för jag visste inte hur dags fastighetsskötaren skulle komma idag. Måste röja diskbänk, måste skura badrumsgolv, sovtåget hann gå. Han kom elva. Det hade varit bättre att lägga sig i tid och diska och skura på förmiddagen. Men han kunde ha kommit åtta. Han tittade på kranarna och gick igen. ”Jag ringer”. Gör du det.

Sen skrev jag mail och svarade på mail, fick trevliga mail och snorkiga mail och svarade på alla och skickade några till och läste en massa tidningar på nätet och det ska jag inte trötta mina läsare med. Inte just nu, men jag ska nog ge mig på ämnet igen.

Ikväll försökte jag sälja Mickes lägenhet till Magnus obesett, utgångspriset 1.6 miljoner, via sms. Vem vet, det kanske lyckas.

Sen såg jag på Idol. Jag tror inte jag kommer att bli riktigt entusiastisk. En pojke som inte åkte ut var riktigt kass. Han påminner om en massa förmätna bandpojkar jag träffat. Nån i juryn sa något riktigt elakt till honom; det är inga tonårstjejer som skriker efter dig och du ska kanske fundera över varför. Ut med honom nästa vecka, hem och plugga lite engelskt uttal.

Om Olas kör åker ut imorgon ska jag sluta se Körslaget också. Jag kan inte med berått mod se på ett program lördag efter lördag där både Caroline af Ugglas och Roger Pontare är med. Mina flickor skulle bli oroliga för min mentala hälsa.

Se där, jag hade inget att skriva.

Det här kanske är slutet. I alla fall på den här dagen.

4 svar to “Det här är kanske slutet”

  1. -loa Says:

    I väntan på fastighetsskötaren lät du precis som pigan i Kungens stora slott-visan.
    Jag har tröttnat på Idol, Melodifestivaler, Insamlingsgalor och sådant det gått inflation i.

  2. Annaa Mattsson Says:

    -loa; ha ha, som tur var slapp jag lära lille prinsen gå, han tog sig hem från t-banan alldeles själv efter ett 18-årskalas.

    Galorna slutade jag först av allt med. Tänk när Hyland ledde där där galan som höll på ett par dar och som man satt trollbunden vid! Det var i en annan epok helt enkelt. För 1½ generation sen.

  3. frktjatlund Says:

    Insamlingsgalor har jag alltid skytt som pesten. Underhållningsvärde = 0. Barnbarnen gillar tävlingsprogram, men till och de börjar bli övermätta och hoppade gärna gårdagens veckofinal.

    Var glad att din fastighetsskötare lovar ringa. Min gör inte ens det. Imorse hade vi en diskussion om att listen på frysdörren förmodligen behöver bytas. Äsch, gör ren listen och återkom om problemet kvarstår. Sa han och återgick till DN. Måste vara arbetskada.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Tjatis; undrar faktsikt vem som ser på de där galorna.

    Ett program återstår nu för mig, BBC entertainment på söndagar, How do you solve a problem like Maria, tävlingen om huvudrollen i en West End musical. Ja ja, det är en gammal säsong, skit i, jag såg den inte första gången. Men det är roligt att se Andrew Lloyd Webber varje vecka.

    Hm, jag är ganska glad att slippa bo ihop med vår fastighetsskötare.

Kommentera

