Tycker inte om…någonting

Är på ett ont och elakt humör idag.

Skrev något elakt om hur i himmelens namn bloggaren Foki kunde få pris för årets originellaste blogg. Hon har ett originellt utseende, ja, och så stjäl hon friskt bilder från diverse Japansidor, det blir färgglatt och fint. Men hon skriver ungefär så här, varje dag;

”Efter en dag fylld av arbete i tvättstugan, och massor av andra sysslor så är det äntligen dags för en myskväll framför skärmen. Jag och Ricky ska kolla senaste episoderna av Heroes och Desperate Housewives. Till serie-tittandet ska vi mumsa på de senaste chipsen från Pringles!”

Originellt? Skärpning tjejer, gör er inte dummare än ni är. Det är tänkt att ni ska ta över hela världen och halva prinsen.

Sen blir jag irriterad på män. Som måste hata. Inte rasism och simpelt förtryck och sånt utan allvarliga saker som musik och artister de inte gillar. Vuxna män som säger sig hata andra vuxna män, och det blixtrar faktiskt självlysande fradga om dem när de väller ut sitt förakt, för att de framför musik de inte gillar. ”Vi riktiga män som hatar Håkan Hellström för han kan ju inte sjunga” är t ex en genre som jag stötte på flitigt under mina konsertjobb i somras.

Men jisses, skit i! Boring!

Jag spelar en gammal Boyzone-skiva för att jävlas. Det är förstås också löjligt, för ingen mer än jag hör. Men det är jäkligt välarrangerat. Det är kanske sånt som skapar förakt. Att det inte är taskigt gjort.

Jag ska lägga på min senaste svenska independent-cd också. Äkta svensk likriktad källarrock. Det är rart. Jag skulle kunna bilda en liten klubb för ”hata alla pojkar som tror sig spela bättre och originellare än alla andra som spelar i stort sett samma sak men inte ens lyckas få till vettiga slut på sina låtar fast de satsat en förmögenhet på att ge ut en skiva eftersom de aldrig skulle få ut någon på ett riktig bolag”. Men det gör jag verkligen inte. Jag tycker de är rara. Allihop. Utom de dryga. Men nästan ingen som håller på med musik är riktigt äkta dryg. Det är pojkarna i alla åldrar som lyssnar som står för drygheten.

Vissa dagar tycker jag faktiskt inte om pojkar. Så där rent allmänt kan jag säga, nej jag tycker inte om dem.

Det är inte sant, säger Pojken. ”Det är tjejer du inte gillar.” Och så ger han några flagranta exempel.

Ja jag vet inte. Det är väl människorna, och Jimmie Åkesson.

Nu ska jag spela Seán Ó Riada sa Gaiety, agus Ceoltórí  Chualann & Seán Ó Sé i stället. Från 1970. När det fortfarande fanns censur mot crap music  i Irland. och lagar mot bögsex. An Buachaill Caol Dubh. Nä jag kan inte Irish på riktigt, jag bara låtsas.

Jag vet, det var litteraturcensur man hade. Men det har faktiskt funnits dansförbud också.

2 svar to “Tycker inte om…någonting”

  1. cruella Says:

    Hahaha. Såna dagar kan man ha. Och jag håller med om att Foki knappast kan kallas originell på det sätt vi möjligen menar MEN hon är faktiskt originell i det att hon är glad och verkar rar. ”Oförarglig” är ju inget vidare epitet men just i de här sammanhangen är det banne mig inte fel.

    Och så har hon för söta bilder på bentolådor:-)

  2. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; gissar väl också att flickorna som röstar har svårt att skilja hennes näpna person från bloggen. Och bildvalet är ibland ovanligare. Mer färgglatt. Precis som hon uppenbarligen var på galan. Sen älskar ju småflickorna när unga tjejer har väldigt stadiga förhållanden. Kenza skulle nog aldrig ha blivit så populär för sin ytterst mediokra blogg om hon inte varit förlovad vid 15.

    Hoppas den här sinnesstämningen går över. Ska ta en sväng på stan ikväll.

Kommentera

