Mera liv än blogg i Allers

Kan väl avslöja då, att i senaste Allers finns ett reportage om stilbloggaren Evis. Det är inte så mycket blogg, mera liv.

Ska säga att det inte var så himla enkelt för en gammal fackförbunds-, dags- och organisationsmediaräv att anpassa om skrivandet till veckopress-stuk.

Men jag upptäckte under mitt botaniserade i somras att Allers världsvyer faktiskt är vidare än flertalets i genren.

6 svar to “Mera liv än blogg i Allers”

  1. Ullah Says:

    Jag blir tvungen att köpa den. Läste den alltid hos mormor på sjuttiotalet, men det var ett tag sedan sist.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; samma här, jag tyckte det var svårt att se skillnad när jag började kolla runt, alla ser ju likadana ut, tvärtemot förr när det var viktigt att veckotidningar skulle vara olika, ha tydliga kännetecken. Allers kan jag gott tänka mig att jobba för igen.

  3. frktjatlund Says:

    Vad kul för Evis! Vi hade Allersförlagets alla tidningar under min uppväxt. Styvfadern var revisor för förlaget så modern hade gratis prenumeration.

  4. Ullah Says:

    Nu har jag köpt tidningen och läst artikeln. Kul! Din Allersstil var perfekt.

    Hos min mormor fanns förresten nästan alla veckotidningar och vi barnbarn som åt hos henne varje dag efter skolan i flera år hade total koll på dem, vilken dag de kom ut och så vidare. Den som kom först fick välja tidning. Och ja, vi fick läsa vid matbordet. Hemskt va!

  5. ullrika Says:

    det är ju inte min vanliga lektyr direkt, men nu när både du och Evis puffat så… för den går väl inte att läsa annorstädes väl? artikeln alltså.

  6. Annaa M Says:

    Tjatis; också uppväxt med Allers, fast prenumerationer var aldrig aktuellt, man gick och handlade på bestämde veckodag.

    Ullah; ja, efter vissa redigeringar så!

    Vi hade många veckotidningar under min uppväxt, och koll på dagar hade vi. Undrar om det inte var tisdagar som var högtidsdagen, då kom de flesta som rullades ihop med en gammal löpsedel som omslag i tobaksaffären. Började läsa Allersromaner när jag gick i tvåan, på min mammas rekommendation, och sprang hem på frukostrasten för att läsa veckans avsnitt till mjölken och ostfrallan.

    Ullrika; nej, jag tror inte att de har någon nätpublicering.

Kommentera

