Och sen kom Evelina

Hur kan man glömma att det är tisdag och framförallt att sista tunnelbanan då går strax innan ett? När man faktiskt då och då under drygt sex år har tagit just det tåget hem.

Och nu pratar jag inte om någon förvirrad tonåring utan om mig själv.

Vi kom ut lite sent G och jag igår eftersom hon skulle inspektera en fasadbelysning först i jobbet och sånt bara kan göras i mörker. Men vi skulle ju inte vara ute länge. Nähä. Stod och stoppade i oss nattmat vid Medis och bestämde oss för att promenera till Slussen. När vi kom dit var klockan runt halv två.

Vi blev dock omhändertagna av trevliga SL-informatörer som kunde berätta att min nattbuss skulle gå om två minuter. G var på taxiavstånd.

Var så glad i morse när jag såg att både nya handskarna och fynden från Monkis höstrea kommit med hem. Jag brukar inte glömma kvar saker men jag tror att jag gör det.

Ute med G det är ungefär som Afzelius-låten Evelina. Stenansiktena på Carmen sprack upp i leenden och vi serverades gratischips.

Jag skulle inte ut och inspektera hus på Djurgården tidigt i morse. Jag skulle bara sjunga glada godmorgonsånger för Pojken. Det gör jag när jag är som tröttast för att kamouflera. Han var inte road efter den sorgliga gårdagskvällen. Ja inte min alltså utan Liverpools.

Han har faktiskt sluta prata om att åka och kolla på någon match. Kanske träffas han och systern i Newcastle i stället. Det går bra för dem där nere.

Men jag har faktiskt fått gjort det jag skulle idag. Trots att anteckningarna till två av mina intervjuer hade hamnat i pappersåtervinningspåsen. Jag letar numera alltid där efter allting, sedan skräddarsaxen försvann.

2 svar to “Och sen kom Evelina”

  1. Evis Says:

    En kollega kom förbi och sade att Allersartikeln var väldigt bra och välskriven.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Evis; så bra! Värre om kollegor kommer förbi och säger något stelt typ ”såg dig i en tidning”.

Kommentera

