Varannan mineralvatten gör vägen lättare

Så där, nu har jag avätit höstens krabba också. Inte hundra procent bra. Men jag är kräsen, de plastförpackade irländska kan aldrig mäta sig med nyfångade hemkokta!

Stockholms skärgård var höstlik. Noterade jag ju redan i förrgår. Hal och mörk var den till lands också. Dystert med alla mörka igenbommade hus, absolut dags för G&L att bomma igen sitt också idag.

Säger det igen, nog är Stockholms kollektivtrafik fantastisk, att man faktiskt sent på lördagskvällen kan ta sig hem även från avlägsna utposter. Men så bra det kändes att ha haft flera vändor mineralvatten i glaset när den främsta ledtråden om vägen var att titta uppåt framåt och gå i öppningarna mellan trädkronorna, nedåt var det mest svart.

Väl hemma såg jag på reprisen av Dobbido när klarvakenheten grep tag. Jisses! Är det inte lite för långt det programmet? Men så skönt att höra att Caroline af Ugglas åkte ut ur Körslaget, då är det bara Pontare kvar, sen ska jag börja titta!

Idol kvällen innan. Skönt att den där överspände ynglingen åkte ut. Jag gav en röst till pojken som sjöng Beautiful Day. Men hur okunnig är man när man ska styla någon som ska sjunga detta U2:s paradnummer och klär på honom en jacka som pryds av en brittisk flagga? Nåja, tur det inte var Bloody Sunday han sjöng i alla fall, fast det hade förmodligen inte gjort någon skillnad för Elin Kling. ”Vadå, det är ju bara en cool flagga!” (Har hon inte sagt, men jag kan gissa!)

Ett utmärkt ledarstick om modebloggare läste jag i City på t-banan. Skrivet av moderedaktören Agnes af Geijerstam. Hitta själv på city.se, torsdagens utgåva. Det handlar om hela bloggens möjligheter som ligger öppna ”och så blir det bara Gina Tricot av alltihop.” Välformulerat.

2 svar to “Varannan mineralvatten gör vägen lättare”

  1. Rutan Says:

    Håller med om det du skriver i sista avsnittet.

    Och vilken underbar bild på Suzanne Brögger! Jag önskar att jag kunde gå till Kulturhuset kl 18.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ruan; ja visst var det en fin bild! Önskar lite jag också, men det finns inte utrymme för nya intryck just den här dagen.

Kommentera

