De ultimata stövlarna?

Nu ska jag modeblogga. Det var länge sedan. Tänkte bara visa de här stövlarna som Mellan tänkt köpa till sig själv när just idag första studiemedlet kommit. Hon har levt på nudlar, bröd och hummus sedan i juni, plockar dessutom bara ut lån för fyra veckor för en hel termin, så det är svårt att ha några moraliska betänkligheter.

WFO507-5-1

Stövlarna, som har dragkedja på insidan, kommer från All Saints, det läckra engelska märket som än så länge inte finns i Sverige. ”Förmodligen för dyrt”, säger Mellan.  Hennes bror skakar på huvudet åt beskrivningen; German military style. De finns i lägre modell också men hon anser att det här är de ultimata.

5 svar to “De ultimata stövlarna?”

  1. Malin Says:

    Jag gillar speciellt klacken!

  2. Annaa Mattsson Says:

    Malin; ja, den är fin. Jag har inte sett de här höga men den lägre modellen hade samma klack. Hon köpte dem idag. 220 pund.

  3. ullrika Says:

    tur att du skrev det finns dragkedja. jag satt och vojnade mig över den enooorma tid det annars måste ta att få på (och av) sig dom häringa!

  4. Annaa Mattsson Says:

    ullrika; usch ja, skulle aldrig palla. Har svårt med betydligt lägre kängor, särskilt såna där halvhöga converse som är sträva inuti och kräver skohorn.

  5. ullrika Says:

    funkar lättare med tantstrumpor sägs det. stödstrumpor är det närmsta såna jag kommit (och då är jag ju liksom ändå ikapp å förbi…) å jisses va skorna gled på enkelt då!

Kommentera

