Väldigt hårt golv

Alla som ev såg mitt inlägg från igår natt och ev tänkte, jisses varför är hon uppe så länge om hon ska vakta på en kongress i åtta timmar, det är skitjobbigt, ni hade förstås alldeles rätt. Dagen blev rätt hård. Framförallt golvet.

Annars var det som man kunde gissa. En del har dålig ork och får ont i både kropp och själ efter en timma. Andra utnämner sig till chefer efter fem minuter i samma arbete. Så är det på vaktpassen på festivaler och sånt också. Det är ingen skillnad på 23-åriga tjejer och 48-åriga herrar faktiskt. Som talar om för en hur man ska göra fast dom faktiskt just hoppat in på den syssla man själv hållit på med i några timmar. Det är bara att som man säger bita ihop. Och undra lite, här finns ju inte ens någon proffskarriär att göra.

Ombuden var snälla och artiga, visade nästan till 100 procent vänligt sina passerkort. ”Det var väl bara en herre från tredje klass, som  trängde sig lite dumt.”

Ja, jag har sett många kända personer varav en nuvarande och en fd partiledare. Jag åt lunch med tre fd ministrar. Nä, det var inte så att tre ministrar kom ångande och sa hej, kan vi få sitta här med dig, utan det slumpade sig bara så att det först fanns lediga platser bredvid mig och sen kände förstås den tredje ministern de två andra och slog sig ned. Jag kan berätta att fd ministrar som träffas pratar om svampplock, sjukdomar, mat, stickning och kommunal kulturpolitik. Nu ska vi inte hålla på här och gissa vare sig namn eller kön.

Gissa vad vi fick till lunch? Rätt! Wallenbergare! Alldeles utmärkta. Med potatismos (äkta), små fina gröna ärtor, skirat smör och rårörda lingon.

Imorgon ska jag dit igen. Då ska jag ta med mig kontanter för jag blev skyldig en kommunpolitiker från Göteborg för garderoben.

Då ska jag ha andra skor, mina blev lite för varma. Viktigaste klädseln är att ha något där den röda banderollen syns ordentligt. Heter det banderoll sånt som man har hängande på sig över bröstet? De var av tyg och hade fickor för pengar och mobil. Naturligtvis bättre än ännu en t-shirt som man aldrig mer använder.

Imorgon ska jag dit igen. Smakar lite på orden. Hm.

3 svar to “Väldigt hårt golv”

  1. Telefonissan Says:

    Schysst käk. Band heter det nog bara. (Om du menar typ ordensband fast utan orden.)

  2. Ullah Says:

    Ja, lunchen låter som det bästa.

  3. Annaa Mattsson Says:

    Telefonissan; det heter nog bara band. De sa band. Snygga band. Ja verkligen bra mat.

    Ullah; lunchen definitivt det bästa, ur flera aspekter.

Kommentera

