Somna vid datorn

Men kläderna igår fungerade. Jag kände mig bekväm i alltsammans. Fick beröm för skorna några gånger om. Och då ska man veta att det faktiskt var svårt att se vad folk hade på sig. S hade en lång vit jacka, det var himla bra, för hon var därmed ganska lätt att hitta.

Väldigt bra att kunna ha sin dotters avlagda kläder. Nu har jag plockat till mig en helt oanvänd väst från Urban outfitters. Lång lila stickad. Lila måste vara den mest neutrala färg som finns. Finns det någon som inte klär i åtminstone någon nyans av lila?

Coco Chanel var det vi såg igår. Väldigt lång film. Jag vet inte vad jag tyckte egentligen. Utom att den var för lång. Är bioversionen lika lång eller var det här nåt slags utvidgad dvd-version? Och inte handlade den om mode. Och inte om krigsåren. Får titta en gång till med Mellan på jullovet och se vad hon tycker.

Jag inser att det är många som konsekvent ser på film i datorn. Tanken att sitta alla de där timmarna vid skrivbordet och titta in i skärmen förefaller mig lite absurd. Obekvämt inte minst. I TV-fåtöljen kan man ju röra sig i alla fall. I skrivbordsstolen sitter man ju som man sitter. Kan väl inte vara så nyttigt precis. Laptop i sängen kanske är bättre. Men väldigt litet. Tror jag skulle somna väldigt lätt.

 

4 svar to “Somna vid datorn”

  1. Maj Korner Says:

    Du kanske ska byta tanke? De kanske inte sitter på en skrivbordsstol?

    De gånger jag ser på teve i datorn sitter jag i en fåtölj. 🙂

  2. Annaa Mattsson Says:

    Maj; jo jag vet ju att det finns de som har TV:n som dataskärm, då blir det ju samma sak som att se på TV, med fåtölj och allt. Och så är det ju förstås laptopvarianten. Då kan man sitta var som helst. Men jag menar alla de som faktiskt precis som jag har en stationär dator med en vanlig skärm vid ett skrivbord…

    För resten undrar jag över de där som har stor-TV som dataskärm. Betalar de sina räkningar och sånt på storbild också? Och allting annat? Har en kompis som så vitt jag sett inte har något annat än storskärm men jag har inte vågat fråga.

  3. Malin Says:

    Vi har en kombinerad TV-Dator med möjlighet att ligga i soffan och glo. Webbkamera till. mest jag som ligger där o ser på SVT play och en och annan konferens, men jag har även betalt räkningar där då trycket på den stationära datorn var hård! Trodde nog att vi skulle ha uppkopplade sessioner med sonen i Dublin, men det känns mest konstruerat, i praktiken blir det msn som ett småprat vid sidan av annat.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Malin; nej tanken på att se någon av döttrarna över hela TV-skärmen låter allt lite udda… Jag pratar enbart på msn med den ena och har ett telefonsamtal varannan vecka med den andra, ibland något sms.

Kommentera

