Kniven i tummen

Det talas om kaos och långa köer till vaccinationsmottagningarna. Här i förorten har jag inte sett en enda människa gå ut eller in från den särskilt öppnade mottagningen. Försökte skicka dit Pojken igår, men han ”orkade inte” och sen kom han hem med beskedet att det blir vaccination i hans skola.

Det kan väl inte skada att kila upp på måndag eftermiddag och bara kika hur det ser ut. Om det inte är kö och kaos kan de väl lika gärna vaccinera mig som att sitta sysslolösa?

Nu är tapetlagningen avklarad över det värsta hålet. Det blev bättre än väntat i avsaknad av riktigt tapetbord. Ett hål i tapeten syns rätt väl och det är väl när man får syn på ett hål som man tittar efter fler eller upptäcker hur krokigt klippt en våd är. 

Blodet från vänstertummen gick att tvätta bort. Jag har faktiskt inte hanterat en tapetkniv på över 20 år.

Precis när jag slätat ut sista biten fick jag mail om inställd visning i morgon. Nå, den var inget jag räknat med ändå den lägenheten, en person som inte riktigt begrep hur attraktiv hennes lägenhet var. Lika bra att det blev avstyrt i tid, innan jag börjat hoppas. Undrar om jag ska maila de tjugo som ivrigt väntar på besked. Nä, det är ju inte jag som hoppat av.

Fast ett riktigt dåligt omen är väl att efter uppdateringen av virusprogrammet så kopplas internet ner när jag ska gå in och titta på lägenheter på en av mina bytessajter?

För övrigt ringde Mannens närmsta levande släkting ikväll. Hon hade noterat vårt ljus på graven i söndags. Hon frågade om mitt bostadsletande och jag beklagade mig; ”att det ska vara så svårt att bli av med den här lägenheten!” Typ. Och fick det förvånade svaret; ”Men jag förstår inte, det är väl bara att gå och säga till värden att man inte vill bo kvar längre.” Absolut. Det finns också orsaker till att lusten att umgås med vissa människor är minimal.

Kommentera

