38 är inte undernärt!

Alltså, här är ett par av plaggen som det skriks över  att de inte finns i stora storlekar;

621 Lindex

Framförallt när det gäller klänningen; kan inte de som har en kropp att bära upp en sån klänning få ha den i fred? Jag tycker debatten i bl a Aftonbladet och på en del bloggar är överdriven. Lindex storlek 38/40 är ingen storlek för undernärda. Den rymmer rätt mycket kropp. Och lämnar rätt mycket utanför tyget.

Om någon som har 30 kilo mer kropp att visa än vad som ryms i och utanför den här klänningen kan det inte vara Lindex skyldighet att hjälpa till med det.

Jag gissar att de flesta som deltar i debatten inte har kollat kläderna.

 

 

7 svar to “38 är inte undernärt!”

  1. Fritt ur hjärtat Says:

    Oj jag slänger in en länk till dethär i mitt inlägg. Har skrivit om just detta……

  2. Evis Says:

    38 är ju standardstorleken, så nej knappast undernärt. Däremot tycker jag som du att det är synd att det oftast bara görs tråkiga kläder i större storlekar – H&M är väl värst där, alla snygga grejer görs bara till storlek 42.

  3. Fritt ur hjärtat Says:

    Evis, där är ju både KappAhl och Lindex rätt okej, hittar stora storlekar på en hel del där. Men jag är lycklig över närheten till Överby där det finns en hel butik bara till mig:-) 42-60 tror jag. Syrran, en klassisk 38 gråter när hon ser allt snyggt hon inte kan ha…..

  4. cruella Says:

    Får jag ändra mig? Jag fattade inte ens att den där översta trasan var en klänning.

  5. Ullah Says:

    Nej, Cruella, nu måste du skaffa den, fotografera dig och visa oss i din blogg! Själv är jag för stor.

  6. cruella Says:

    Hm, Ullah, du vet inte vad du säger nu. Jag säger bara provrum + mobilkamera…

    Kan bli humor det här.

  7. Annaa Mattsson Says:

    Simone; hi hi, två själar och en tanke.

    Evis; precis, dessutom är som sagt Lindex 38 inte någon liten sådan. I debatten framställs kläderna som just ”för utmärglade modeller”. Och så duggar det såna där argument som att ”riktiga kvinnor har hull och former” vilket gör mig galen.

    Simone; ja, inte är det de stora kedjorna man ska hoppa på först och främst när det gäller storlekar!

    Cruella; nope, för sent! Men det finns iofs flera andra modeller som jag gissar att du med lätthet kommer i.

Kommentera

