På fel sida räcket

Ser man på, blev inte balkongen röjd precis när solen tittade fram vid lunchtid. Lät en svagt blommande fuchsia och en fortfarande grönskande margueritkruka fick bli kvar. All överbliven blomjord spreds ut runt hortensiorna nedanför balkongen. Deras rötter behöver lite värme till vintern.

Lillkatten gillar inte såna tilltag. Han tycker inte om att se mig på fel sida balkongräcket så att säga.

Märkligt blev det med den där lägenheten jag såg på i söndags. Tjejen som förde familjens talan ansåg att två dygn var för länge att vänta på besked från både mig och hyresvärd, blev sur och tog bort bytet. Känns ganska skönt att vara borta från den affären! Trots allt. Jag menar, det var ju en lägenhet.

Äsch jag är idag en sur och oengagerad bloggare.

Ibland önskar jag att jag vore lite drygare. Ha ha. Då hade jag kunnat framföra nån förnumstig åsikt.

Eller snyggare och mer företagsam, då hade jag kunnat visa några bilder på mig själv. Fan heller!

Jag tror helt enkelt jag ska sova lite middag. Det känns som om det inte bara är på fel sida räcket jag befinner mig.

 

Kommentera

