Nu blir det kaffestopp!

Oj oj, vilken stinn och uppskruvad dag det blev.

Normalt sett äter jag frukost först när jag varit igång en stund. Idag kom jag upp tidigt och bestämde mig för att äta innan avfärd för jag skulle säkert vara så sen till mitt möte att jag missade fikat innan. För säkerhets skull drack jag kaffe i stället för te också. För att säkert hålla mig vaken.

Sen hann jag i väldigt god tid till mötet, för att jag för en gångs skull gick av vid rätt station. Hann både kaffe och smörgås, en kombination som jag inte alls gillar, och tog med mig en extra kopp in.

Sen, ungefär när jag brukar äta frukost, fick jag lunch. En hel rad små trevliga salladsinläggningar och en rejäl kikärtsbiff. Och en kopp kaffe efter. Det enda man kan säga till mitt försvar är att jag varken åt ärtsoppa med pannkakor eller pyttipanna med vackra rinniga ägg.

Jäpp, jag klarade mötet. Allt snurrigare av allt kaffet, allt stinnare av all maten. Gjorde t o m ett begripligt inlägg i debatten.

Men var ohyggligt orolig över att bli erbjuden göra en föredragning av den projektansökan som vi tydligen ser ut att ha rott hem.

Kanske skulle bubblan ha spruckit då, om jag svamlat fram någonting i mitt tilltagande koffeinrus. Beslutet om nästa projektbidrag är ju inte taget ännu men min lilla projektgrupp verkar åter vara på gång att ro hem vartenda öre i ett sökt anslag, det syntes tydligt i powerpoint. Jisses!

För säkerhets skull drog jag innan avslutningskaffet. Så jag inte fick chansen att pladdra bort mig i sista sekunden.

Tur det inte var halt, jag hade ändå svårt med balansen till t-banan på mina för hårda klackar. (Det misslyckade Din Sko-köpet från förra hösten. De är inte alls höga men vingliga ändå för de där stenhårda klackarna.)

Jäpp, det är andra gången på några dagar som jag rör mig i offentligheten koffeinberusad. Det ska bli slut med det. Tog ett glas vin på NK med vännen K som motgift, det funkade hyfsat.

Kommentera

