Den allra sista mössan

Konstig dag. Trodde det skulle bli så mycket gjort. Men fastnade i tjafs.

Lyckades avboka en och boka en intervju. Lyckades beställa en recensionsbok. Sen vet jag inte om jag lyckades med något mer.

Jo, konstatera till min förvåning att  Anna Wahlgren framhärdar i att spädbarn ska ligga på mage.  För säkerhets skull har hon tydligen slängt in brasklappen babylarm bredvid sängen. Läser diskussioner och inser att folk fortfarande går på argumentet att  barn annars kvävs i sina egna spyor. Hur många har hört talas om något barn som gjort det?

Här diskuterar vi studentmössa, den sista. Påminner Pojken om att han lovat ha en alldeles plain mössa utan kostsamt extrakrafs och om Äldstas kommentar; det är bara de som gått på en sunkskola som skriver sitt namn på mössan. Hon hade självklart inget på sin. Men han vill ha läderskärm. En jäkla kommers är det med alla studentprylar. Hur gick det till? Jag hoppas han står på sig med sin enkla mössa. Fram i januari ska vi leta kavaj på rea. Synd vi inte sparade hans fars gamla studentkostym. Egna myggjagare har han dock.

Klassen har hamnat i bråk med flakuthyrare. De vill avbeställa sitt flak. Uthyraren kräver ersättning och hänvisar till kontraktet. Där står tydligt att beställning träder i kraft först när bokningsavgift (6 000 kronor!) är betald. Den är aldrig betald. Klassen har kontaktat konsumentvägledare och jurist som säger att saken är solklar. Uthyraren, som är väl känd för att försöka blåsa studenter på pengar, står på sig, säger att han ska skicka påminnelse och om de inte betalar göra rättssak av det hela.  Studenten är kul.

För övrigt har jag mailat flickornas gymnasiementorer den här veckan. Ha ha, det är sånt jag gör. Räknar kallt med att de vill veta hur det går för deras gamla favoritelever, hm.  Den ena blev väldigt glad, ville veta mer. Den andra meddelade att kvarglömda tillhörigheter kanske finns i en säck hos vaktmästaren. Jag tror hon reder sig utan.

Det blir ingen utgång för mig ikväll. Inget rödvin till Idol heller. Ska gå och köpa en Ramlösa om en stund tror jag. Fryser gör jag också.

Kommentera

