För dålig på dvd och rosor

Dagen blev förfärligt grå, middagen vi var på ikväll blev lite trött. Kanske är inte det ultimata middagssällskapet två medelålders kvinnor och en 17-årig pojke. Men han följer snällt med. Pudlarna älskar honom, han höll på att få tre i knät samtidigt.

Ruggigt och kallt både dit och hem och Pojken gick och lade sig direkt, före elva.

När TV-programmen var slut tänkte jag se på en film. Mamma Mia ellet nåt. Men jag lyckades inte. Filmen gick igång men inte bilden. I somras klarade jag det men nu gick det inte. Tre fjärrkontroller men det går inte att få någon som helst ledning av symbolerna på knapparna om hur man gör. Och jag har glömt ordningen på de manuella knapparna på TV:n. De blev bara comhem-reklam hur jag än bar mig åt.

Jag missade ett heldagsseminarium med partiet idag. Nåt slags valupptakt. Jag vet inte vad jag ska göra i valrörlelsen. Jag är ju för långt ned i hierarkin för att få ägna mig åt något som handlar om politik eller som har med min profession att göra, skriva och prata eller nåt. Därför tycker jag det även är uteslutet att stå i valstuga, knacka dörr och sånt. (Det senare är för farligt, svenska folket tycks ha bestämt sig för att det är straffbart att ringa/knacka på dörrar oanmäld.) Förra valrörelsen fick jag skäll för att jag inte var bra nog på att dela ut röda rosor så det avstår jag nog också ifrån.  Kanske kan jag hjälpa till att sätta upp affischer? Det behöver man ju inte gå på några seminarier för att klara, tror jag.

Imorgon ska jag åka till Solna på ett jobb. Det blir roligt!

 

2 svar to “För dålig på dvd och rosor”

  1. -loa Says:

    Välkommen till SOLna – en riktigt borgerlig hemvist!

  2. Annaa Mattsson Says:

    -loa; tack, det var mörkt och ruggigt men riktigt trevligt. Se vidare i särskilt inlägg.

Kommentera

