Binda ihop fötterna under magen

En sak berättade jag inte om igår. Ordföranden och Näringslivet satt vid efterdrinken och pratade om hur man skulle kunna göra något styrelsemöte lite roligare. Socialt och så. Näringslivet föreslog tölt. Små hästar alltså. Vi skulle inte ta in dem på mötet, vilket i och för sig kunde vara roligt, utan vi skulle åka nånstans, till VD:ns gård tror jag, och umågs med dem.

Det vill inte jag. Jag har aldrig ridit på små hästar och vill inte göra det tillsammans med styrelsekollegor.

Då föreslog ordföranden att man skulle kunna binda ihop mina fötter under hästen. Så jag inte ramlar av. Slå ett snöre om vristerna helt enkelt.

Absolut. Jag bara undrar, vad är det hos mig som får folk till såna idéer? Andra damer flörtar man med eller föreslår fantastiska spännande nya uppdrag så fort de kommer in i lokalen. Mig vill de binda ihop fötterna under hästen på.

4 svar to “Binda ihop fötterna under magen”

  1. vildhunden Says:

    Tölt? Var inte så negativ och rädd! Jag har aldrig suttit på en hästrygg och är ”hästrädd” men idag då jag anser mig vara ”icke-rädd” för någonting så skulle jag ta chansen att få en ny erfarenhet. Livet är kort. Så tölta på! 😀

  2. Annaa Mattsson Says:

    Vildhunden; nja, rädd är nog inte rätta beskrivningen av mig. Men jag är inte den som med ett förtjust fnitter kastar mig ut i nya fysiska saker heller. Det är inget jag känner att jag behöver. Det tycker jag faktiskt är en styrka också, att känna ”det här behöver jag inte göra”. Det har inget med rädsla att göra.

  3. Rutan Says:

    Det finns ingen anledning att utsätta sig för hästridning. Gör det inte.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Rutan; du har så rätt, jag lovar!

Kommentera

