Served all day

Igår morse gick jag ned till livsmedelsbutiken på hörnet och köpte två paket korv och ingen kunde väl tro något annat än att jag skulle hem och laga frukost.

Det skulle jag också. Fast jag skulle flyga till Sverige först och frukosten blev inte serverad förrän framåt midnatt. Men den var god.

Det finns ingenting som irländsk korv.

Vi har så det räcker till frukost ikväll också.

Det är det som är mest Irlandslikt i vårt hem; Irish Breakfast Served All Day.

Dock utan riktig toast eftersom jag inte fick med mig något bröd hem.

Nästa gång ska jag kosta på mig en incheckad väska till hemresan. Det känns lite förnedrande att stå där och väga och mäta sitt handbagage. Det har blivit petigare också sedan väskkontrollen överlåtits från flygplatspersonal till flygbolagen. Vilket innebär att det står två personer vid gaten enbart för att kolla bagage. Min väska klarade sig precis i storlekstestet och de brydde sig inte om min lilla handväska, men flera andra fick dyrt betala för sina för stora handbagage.

Inte bara mina kläder, utom plagg  jag glömde, åkte tur och retur Dingle. En korsstygnstavla som jag plockade från moderns hem följde också med på hela resan. Äldsta sydde ju åt moderns förening och den här tyckte modern var så fin att hon återköpte den på julmarknaden. Visade sig att just den här var den enda som Mellan sytt, under tvång från Äldsta. Så den fick åka med hem igen. Tror iofs knappast att Mellan vill ha den.

Det är faktiskt bra att ha inramade broderier i mjuka väskor. De stabiliserar kanterna.

Kommentera

