Väldigt mycket vatten

Jag är tillbaka.

Jag har inte tid att skriva.

Jag har handlat på Penney´s (irländska Primark). Framförallt två yllekoftor.

Stora delar av Irland ligger under vatten. Det har inte nått omvärlden att det är katastrofsituation i några områden. Igår pratades det seriöst på radionyheterna om att söka hjälp internationellt. Jag såg kor gå i vatten upp till magen i områden som inte anses hårt drabbade. Antar att de försöker simma i katastrofområdena.

Jag hade för en gångs skull rätt skor; goretex.

Men solen sken också ibland. Särskilt i Dublin.

Jag återkommer eventuellt senare.

5 svar to “Väldigt mycket vatten”

  1. Ullah Says:

    Välkommen hem! Du har rätt att ingen pratar om Irland, jag har i alla fall inte hört något. Däremot nämndes det i förbifarten om väldigt mycket regn i Storbritannien på nyheterna någonstans.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; ja, det är ju stora problem på flera platser i England också. Redaktionerna tycker väl det är hugget som stucket, Irland och England.

    Tack! Jag tycker inte det är så kul att ha kommit hem.

  3. Ullah Says:

    Hoppas du kommer iväg igen snart då.

  4. cruella Says:

    Ja, nu har vi fått sakna dig för länge!

  5. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; ja, det hoppas jag också. Innan 7 mars för då tar en utställning slut som jag inte hann till.

    Cruella; tack, det känns bra att vara lite saknad någonstans!

Kommentera

