Och dagen bara går

Sitter jag lite overksam och väntar. Mötestid klockan 18:00 utsatt eftersom en deltagare inte kunde tidigare. Nu kommer han till stan två timmar tidigare. Kan vi starta klockan 17:00 har jag mailat de två andra och frågat. Inget svar.

”Jag kan ses redan i eftermiddag”. Fram till åtminstone 16:00 mailade jag till en annan person som ”hade tid när som helst”. Jättebra att lägga in ett möte till när man ändå är igång. Inget svar.

Varför ringer jag inte? Fasta telefonin är ingen idé. Sitter de inte vid sina datorer så sitter de inte heller vid sina telefoner. Och att de inte sitter där innebär att de är upptagna med annat. Då drar jag mig för att mobilstöra på arbetstid.

Men om så där 5 minuter måste jag.

Läser en rapport så länge. Borde ha tyckt något om den senast i fredags, men man kan inte tycka om allt.

Tycker gör jag annars att Bob Dylans julskiva är riktigt rar. Han är tydligen sur över att det påstås att den bara är ett skämt. Jag har inte utnämnt den till årets julskiva ännu, men det ligger nära till.

Nu har det faktiskt gått 20 minuter och ingen har svarat. Snart är eftermiddagen körd.

Jag har mailat till det försäkringsbolag som CSN anlitar också och kollat om de vill försäkra Äldsta. Skulle inte jag vilja. Men jag har funderat på om det inte är en bra juklapp. Med tanke på att hon redan blivit av med en dator i ett oförsäkrat hus i höst.

Den lokale järnhandlaren hade för resten lampor till storstaken. Och lovade försöka fixa fram till den andra. Det tar sig. Eller artar sig. Vad det nu är för skillnad.

Kommentera

