Bara ovanligt skimrande

På tal om lukter så står min gröna kasse som jag köpte förra söndagen i Dublin kvar i hallen. I den ligger flygplastpåsen med bl a den lilla provförpackningen av parfym som jag hade med mig kvar. Korken var inte riktigt tät så minst hälften har runnit ut. Så det doftar. Varje gång jag går förbi känner jag doften av de där dagarna i ett ljusglittrande Dublin.

Kassen var ett nödvändig akutköp när papperskassarna höll på att regna sönder.

Doften? Versace Versense. Jag kommer inte att köpa den för när man väl står där med flaskan så doftar det aldrig likadant som första gången.

Kassen får jag väl låta bli att köpa mat i.

Något märkvärdigt hände inte i Dublin. Det var bara ovanligt skimrande.

Kommentera

