Ett utbränt ljus i mörkret

Lustiga sammanträffanden igen. Satt på ett jobbmöte igår och hade just berättat om projekt jag jobbade med på 90-talet i Göteborg. Då ringer just min kollega och vän från den tiden! Hon som i stort sett aldrig ringer mig annars, vi brukar mest ses via en annan kompis i Göteborg. Nu var hon i stan och vi ska klämma in ett lunchfikamöte idag.

Se där, nu låter jag som en riktigt upptagen storstadskvinna va´! Som ska sitta och twittra på väg in till mötet, dricka en latte med G medan vi berättar för varandra om våra stora spännande projekt, om våra fantastiska barns framgångar,( ni vet väl att just vi är världens bästa mammor till jordens vackraste, mest charmerande och kompetenta barn) och om våra svindlande framtidsplaner. Naturligtvis ska vi skratta så att tårarna trillar och bildar svarta ränder i vår respketive foundation och ibland bli sentimentala, det hör ju till när så goda kvinnor och vänner som vi möts. Sen åker vi twittrande åt var sitt håll direkt hem till våra datorer – hon har förstås sin med sig på tåget – och skriver i våra bloggar om hur mycket vi beundrar varandra. Kanske sätter vi rent av upp varandra på våra topplistor.

Not. Men det ska bli kul att ses. Jag anar vad vi kommer att prata om. Gemensamma bekanta och kommunalt miljöarbete. Typ. Samt våra barn.

Eftersom G bor granne med Västra Kyrkogården påminner det mig också om att jag borde ta en tur till Göteborg innan jul. Se till att graven inte står tom och kal över jul. Gravlyktan lär jag väl inte återfinna denhär gången men även ett utbränt engångsljus visar ju att någon varit där i alla fall.

Kommentera

