Inte ett enda par skor

Väldigt tyst var det utanför K:s dörr och inte ett enda par skor stod där. Brukar annars vara flera glöggäster som ställer av sig utanför eftersom hallen är minst sagt trång. Så jag anade viss oråd redan innan jag ringde på. Tänkte samtidigt att det kanske var bra att jag var sen, om nu alla andra redan hade gått.

Det hade de inte, de kommer imorgon. På den tiden vi alla är inbjudna.

Jag kan förklara misstaget. Gjorde det över en julmust vid K:s köksbord. När jag fick inbjudan konstaterade jag att nu blir det precis som förra året, att gå direkt från evenemanget på ABF-huset och komma redan när de första gästerna håller på att bryta upp. Sen blev det en programändring och vårt inslag flyttades från söndag till lördag. Men jag var så inställd på att jag skulle gå direkt till K efteråt så jag glömde bort dagbytet.

Därför brydde jag mig inte ens när jag hade upp sms:inbjudan för tredje gången idag för att kolla portkoden om att det faktiskt stod söndag 6 december. Pojken hade bara hunnit halvvägs in till stan när jag stoppade honom. Imorgon ska vi gå tillsammans i tid.

Det gick bra på ABF-huset. E och jag har aldrig dialogföredragit förr, men det gick helt ok.

2 svar to “Inte ett enda par skor”

  1. -loa Says:

    Time, Ladies and Gentlemen, Time!

  2. Annaa Mattsson Says:

    -loa; hm…

Kommentera

