Rätt dag!

Idag luktade det faktiskt glögg i trappan och det stod skor utanför dörren.

Trevligt kalas. Visserligen en massa vuxna som man inte kände, några med sina barn, men de gick hem lite tidigare så till slut blev det bara vi ungdomar kvar och samtalen kunde fortsätta mer otvunget…  He he. Att man kan känna så fortfarande! Men är nästa generation närvarande så blir man barn. Även om man t o m har egna med sig. Minns med ett litet fniss den där gången salig vännen Caje ursäktade en lite krystad konversation med min mamma med ”jag har så svårt för kompisars mammor”. Det skiljde fem år mellan Caje och min mamma, 29 år mellan Caje och mig…

NK:s chokladbiskvier och clementinglögg helt ok kombination. Men jag tar nog tillbaka det där om att inte köpa någon glögg. Nu har jag fått en omgång hemkörd slisk och en omgång clementin, nu vill jag ha alldeles vanlig Blossa starkvin också.

7 svar to “Rätt dag!”

  1. Ullah Says:

    Nu känner jag ju inte alls din kompis Caje, men det kanske var just att din mamma var din mamma och inte åldern som spelade in här, om du förstår vad jag menar?!

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; jo så där var det ju! Dessutom representerade nog min mamma en tantmamma som C inte ville vara.

    Och idag blev vi 20-åriga aktivister igen, en gammal vän och jag, satt i ett ivrigt samtal när K:s mamma sa hejdå från dörren, ”vink vink” sa vi, typ. ”Hallå, K:s mamma går nu!” sa någon uppfordrande och vi mumlade trotsigt nåt i stil med ”Men vi har ju vinkat!”

  3. cruella Says:

    Blossa är bäst men jag måste erkänna att jag gillar den romspetsade. Det ska liksom tjonga till i näsan när man sätter muggen till munnen:-)

  4. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; jag saknade tjonget i clementinvarianten. Ska ta en koll i sortimentet. Kan man fråga i kassan efter mest tjong?

  5. cruella Says:

    Blossas spritglögg av valfritt slag, rom å nåt mer, har tjong så det räcker ganska långt. Annars återstår väl bara den gamla hederliga spetsningen med konjak!

  6. ullisar Says:

    jag hade fått för mig att den där clementinversionen fått så dålig ”kritik”? tyckte du om eller var den bara drickbar?

  7. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; jag skaffade hem romvarianten, den är helt ok. Man får inte den där sötsliskiga hinnan i munnen.

    Ullisar; det var liksom inte glögg. Varm klementinsaft med alkohol. På vår Bolag hade de inte ens ställt den bland glöggen.

Kommentera

