Granansvar

Oj då, där slog vaccinreaktionen till direkt med en snabbinfluensa över natten. Feber och ont överallt. Skulle förstås varit bra att sova en stund nu när det verkar ha lagt sig, men nu ska jag i väg på stora fina mötet. Glad i alla fall att det inte är på Naturvårdsverket utan mitt i stan. Nordic Sea. Bra läge.

För övrigt kom plötsligt ett sms från Äldsta igår där hon berättar att hon tar ansvaret för julgranen i år. ”Mer klass och mindre tacky! Och plastgranen ska bort.” Vi skrattade mycket, Pojken och jag. Hon har inte klätt en gran på åratal, knappt varit närvarande. Ansvar kommer att betyda att hon sitter i soffan och pekar på saker hon vill att syskonen ska hänga upp och säger dryga saker om annat. En stund. Sen kommer att hon försjunka i något annat. Förmodligen i sitt rum. Då kan vi passa på att ta fram plastgranen och se hur många grenar som fortfarande håller. Det ser nog lite mörkt ut så det är risk Äldsta vinner. Men inte helt utan strid.

6 svar to “Granansvar”

  1. Telefonissan Says:

    Usch. Måste säga att jag våndas inför eventuella efterdyningar till influensastick. Vårt lilla hushåll ligger redan så långt efter med allt -jobb, skolarbete, julförberedelser osv. Underligt nog har vi varit mycket sjuka under senhösten/vintern – tvärs emot alla trender. Det känns riktigt stigmatiserat i dessa dagar att gå omkring och vara småkrasslig.

  2. Ullah Says:

    Hon verkar vara en storasyster som är van att ta kommandot!

    Får se om jag får tag på en spruta i eftermiddag.

  3. cruella Says:

    Våndas icke, telefonissan! Inte alls alla blir krassliga, bland annat jag klarade mig galant och min annars väldigt snuvbenägne far kände inget heller.

  4. h-lady Says:

    Gratulerar på Annaa-dagen

  5. Ullah Says:

    Jag fick tag på en spruta (ja, jag vet, intresseklubben och allt det där).

  6. Annaa Mattsson Says:

    Telefonissan; jag mår alldeles utmärkt nu! Var lite seg i morse men har klarat en hel mötesdag och sedan namnsdagsfirande utan problem. Får trycka rätt hårt på armen för att finna någon ömhet.

    Cruella; som sagt, inga problem här alls efter en enda öm natt!

    h-lady; tackar!

    Ullah; tur! Jag kände som det var sista rycket igår. Om två veckor är flickorna hemma, jag vill verkligen inte smitta dem. Gäller bara att få iväg dem på vaccinering också!

Kommentera

