Köp en ny!

Förläng abonnemanget och köp en ny mobil!

Det var rådet Pojken fick när han åkte in och lämnade in sin döda mobil till butiken där vi köpte den. För exakt ett och ett halvt år sedan. Precis den väntade räkningen blir den första utan ”förhöjd avgift”.

Många har undrat förr; är de liksom programmerade, mobiltelefonerna att hålla precis bindningstiden ut? Särskilt de där nya moderna med många funktioner.

Min förra mp3-mobil föll t o m liksom i stycken veckorna innan det magiska datumet.

Någon ersättningsmobil till låns fick han inte. ”Fanns inga”. Men det var förmodligen helt korrekt, butiken ska väl inte lämna ut ersättningsmobiler till kunder under 18 år. Får se vad jag kan göra åt saken.

Pojken sover. Vad annars kan man gör en fredag eftermiddag utan mobil. Undrar om vi kan hitta något svinbilligt alternativ nånstans så länge.

2 svar to “Köp en ny!”

  1. ullisar Says:

    jag har för första gången i mitt liv köpt en mobil på ”avbetalning” (dvs, med abonnemnag) fast då såg jag till att betala alltsammans meddetsamma och bara skapa bindningstid hos leverantör. det blev rätt mycket dyrare än att lägga förhöjd månadsavgift på telefonen, men av precis den anledning du skriver (vill inte betala för en pryl jag kanske inte kan använda för att den gått sönder/blivit stulen) känns det ändå som en okej deal. det blev lika mycket billigare att göra såhär än att köpa den helt kontant. dvs ungefär två glada tüsingar som jag kan göra nåt annat för! ringa t ex?

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullisar; vi får se hur det blir, värt att tänka och räkna!

Kommentera

