Vad är väl en behå?

Vad är väl en debattkväll om socialdemokratin och miljön mot en Sonia Rykiel-behå?

Inte vet jag. Men följden av att jag gick in på H&M i Globen i stället för att gå direkt till tuben sedan jag fixat (not!) mobilärendet blev att jag kom så sent till ABF-huset att det redan var fullt. Men jag fick med mig en behå. Den är snygg och sitter bra.

Killen på Phone House uppförde sig bra. Det fanns alltså ingen tjej att vänta ut. Han hamrade på sin dator en stund och kom fram till att mobilen var köpt där, hade ett halvår kvar på garantin och var oförklarligt död. Det visste jag ju redan innan jag kom dit, men det underlättar alltid när man är överens. Han gav mig rådet att åka hem och uppdatera programvaran. Pojken såg lite vild ut inför det budskapet men hans mamma visste hur man gör. Bara det att kokosnöten så att säga var sig lik. Imorgon får han åka in och lämna in den själv. Hoppas det går lika bra.

Angående konsumtion så har jag beställt två saker från cdon.com idag. Sofie Fahrmans bok till extrapris, jag tror Äldsta tycker den är rolig att läsa, Mellan kommer inte att palla, inte att börja ens, hon läser inte skräp. Tänk att just hon skulle bli litteratursnobben.

Och så När karusellerna sover på dvd, vi har den som sag bara på raspig vhs. Det blir roligt när vi alla sitter på rad och ser alla avsnitten igen. Så här skriver Wikipedia om julkalendern från 1998;

”Serien spelades in inne på nöjesparken Liseberg i Göteborg. Granskningsnämnden fällde senare serien för otillbörligt gynnande av Liseberg eftersom en av seriens figurer, föreställande en kanin, ansågs vara snarlik Lisebergskaninen.

Vad som också kan vara värt att nämna är att när denna julkalender spelades in, var det meningen att den skulle innehålla många olika svenska visor – vilket den också gör – för att barn skulle få höra dem och inte glömma bort dem.”

Hans Alfredson skrev manus till kalendern och den är fullständigt fenomenal. Den har allt. Spänning för mindre barn, humor för både vuxna och barn, vardag och saga samtidigt, en rolig och fantasieggande miljö och bra musikinslag.

Den var vår kalender, vi flyttade mitt i december så den blev på sätt och vis en symbol för vårt nya liv. Flickorna kommer att bli jätteglada att vi har köpt den på dvd. Även om förstås Äldsta kommer att stöna och ha sig en del, men vi vet ju hur hon är.

2 svar to “Vad är väl en behå?”

  1. Evis Says:

    Jag gillar Sonia Rykiels underkläder för h&M, men de görs tvyärr inte tillräckligt stora 😦 Jag tycker nämligen också att de är snygga.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Evis; storleken var av det mindre slaget i sin storlek så att säga. Riktigt snygga, ja. Men för små trosor. Ingen av mina flickor använde varken string eller vanliga som bara har ett resårband i sidan. Och den korta underklänningen som i reklamen sagts vara i siden var i helsyntet.

Kommentera

