Inte ska väl led-belysningar blinka?

Inte ska väl en julgransbelysning med led-ljus blinka oprovocerat och okontrollerat? Någon som har erfarenhet? Köpte en på rea igår och förutom att Mellan inte kommer att acceptera att den sätts upp i en gran pga av det gula matta ljuset så blinkar den.

Någon som vet innan jag gör bort mig och åker tillbaka med den?

Mellans dator klappade ihop igår. En vecka innan garantin gått ut. Det ska jag åka och diskutera med försäljaren. Hon är inte i Sverige på affärstid förrän den 22, garantin går ut den 21 december… Härligt. Jag är fullt beredd på vad de kommer att säga i butiken, men diskutera saken kan man ju göra.

Det blir en härlig söndag.

Mellan och Pojken har dessutom diskuterat granläget och kommit överens om att vi, dvs Pojken och jag, ska ge oss ut på jakt efter en ny plastgran. Jag föreslår att vi ska ligga lågt, snart börjar fler butiker rea ut julsakerna, bättre vänta tills nästa helg.

Hå hå ja ja.

Och jag kan avslöja att jag inte riktigt gillar Blossa med rom. Det är väldigt mycket rom och väldigt lite glögg.

Lyckades se två filmer på raken igår. Äntligen hela Broken English som slutade i Paris och så själva Paris som stannade kvar där hela tiden. Den senare var en alldeles utmärkt film att försjunka i en lördagskväll och missa halva Dansbandskampen. Vilket inte kändes som någon förlust alls. Men engagerade mig så mycket att jag blev irriterad på juryn som skickade ett band de inte ens givit överdrivet mycket beröm direkt till finalen från sista deltävlingen i stället för att välja något av de band de givit ovationer i tidigare tävlingar, t ex Sannex. Jag är glad att finalen är innan flickorna kommer så jag inte behöver stå till svars inför dem.

Idol tappade jag intresset för innan finalen. Det finns ingen magi mellan mig och Erik. Retade mig bara på flickvännen som fjantade upp på scenen. Hon hade förmodligen tittat på för många sentimentaldrypande amerikanska program och trodde det var så man skulle göra.

Såg reprisen på På spåret och gillar Marcus Birro ännu mer sen jag insett han älskar gamla Smiths-låtar.

Såg på reprisen på Skavlan och gillar Robbie Williams ännu mer för hans vuxna självdistans och spefulla leende.

———————–

Just den belysningen skulle blinka. Göra sken av att vara äkta stearinljus. Vem som nu senast hade det i granen. Jag fick pengarna tillbaka.

8 svar to “Inte ska väl led-belysningar blinka?”

  1. ullisar Says:

    så där. då fick vi svar på belysningen. annars hade jag såklart krävt uppföljning 🙂

    fantastiskt roligt inlägg om ovana tunnelbaneåkare. själv är jag i stockholm typ en gång vartannat år och nån gång däremellen i annan stad med u-bana, men på nåt vis måste jag vara naturbegåvning. i New York åkte vi hejvilt och det blev bara fel en gång. och det hann vi upptäcka i tid.

    ps. ja. det kaaan också vara så att det är grymt okomplicerat att åka tunnelbana och att jag inte alls är särdeles kompetent i ämnet. men jag kan väl få tro det. och jag lovar, jag gastar inget om min ovana. den kanske syns ändå 😉

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullisar; ja jag tänkte att spänningen var olidlig där ute!

    Bryssels t-bana minns jag som väldigt svår. En jättelik hall utan någon information och sen små och få tåg.

    Bäst i världen är förstås Glasgows tub. Den går bara runt så man kommer alltid rätt även om man råkat sätta sig på tåget åt fel håll.

  3. cruella Says:

    Hahaha, kanske därför jag gillar Blossa med rom – för jag är lite less på glögg;-)

    Men du, någon av Blossas röda starkvinsglöggar med spritspets? Det går inte att komma från att röd glögg är mer glögg än vit. So to speak.

    Gud, jag tar verkligen mitt uppdrag på allvar här!

  4. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; ja, det blev lite fel i butiken. Fattade inte att jag köpt en vit glögg förrän jag hade betalt.

    Fint med människor som tar sina uppdrag på allvar. Du borde säkert blivit politiker.

  5. cruella Says:

    http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=96517&Butik=0&SokStrangar=

    Den!

  6. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; ja det var den jag skulle köpt. Expediten trodde jag valde mellan Tindra rom och Blossa rom.

    Jag får ge den en chans!

  7. Ullah Says:

    Jag har inte ens smakat glögg i år, och tvivlar på att det kommer att bli av!

  8. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; jag avstod i alla fall den alkoholfria på en julfest igår. Någon måtta får det vara!

Kommentera

