Vinterblommor

Själva tazetterna samt en glimt av vinter i förorten.

Såg faktiskt ett inlägg från den här tiden förra året där jag konstaterade att jag helst ville bo kvar ett år till. Aha, det undermedvetna har funnits med under årets bytesmisslyckanden.

9 svar to “Vinterblommor”

  1. cruella Says:

    Väldigt stämningsfullt.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; jäpp, och bladen kommer från den närbelägna doftrankan, inte från tazetterna, men det fattar förstås alla.

  3. Ullah Says:

    Det skulle jag aldrig fattat. Har aldrig ens hört ordet tazetter.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; ha ha, nej jag har förstått att tazetter inte är riktigt så känt som jag inbillat mig.

  5. Ullah Says:

    Jag gillar inte ha att växter inomhus heller (de bara dör), så jag vet ingenting om sådant.

  6. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; fast en del kan bli väldigt gamla!

  7. Ullah Says:

    Människor eller blommor?

  8. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; både och, en av doftrankorna är några decennier. Porslinsblommorna köpte jag av en kvinna som drivit upp själv, moderplantan som jag övertog är minst 20 år.

  9. Ullah Says:

    Jag har några konstgjorda blommor, men de börjar bli väldigt dammiga nu.

Kommentera

