Tomten hälsar och vinkar

En sak som gick att roa sig med så här med försenad dotter var att julpynta hennes rum. Har t o m varit på vinden och hämtat hennes gamla krubba och miniatyrgran och ett grötfat som mormor pysslat. Jag har aldrig gillat de där grötfaten, ser för pysslade ut, men flickrona har försvarat dem så det är inte mer än rätt att ett får stå på hennes skrivbord. Det andra råkade visst gå sönder härom året.

Nu ska jag ge mig på Mellans. De kommer att hoppa och skrika av glädje båda två.

Och vi har tagit fram vår gamla gran och konstaterat att den ser bättre ut än dem som säljs till rimligt pris i butik. Pojken försökte pyssla dit lite bortramlade grenar. Det är därför han hålls på sitt rum nu medan sax och tejp ligger kvar på golvet. Jag hann aldrig föreslå ståltråd och snören. Tejp! Så går det när man växer upp utan manliga förebilder på nära håll.

Men han sa till mig att något jag föreslog var kontraproduktivt.

Jo, angående manliga förebilder, jag såg på Dansbandskampen igår! Och konstaterade att ett av två rätta band vann. Det andra var ju söta Zekes. De som kom tvåa, Titanix, fick mig att konstatera att det är något i själva kulturen, inte musiken, som är så långt borta. Musiken kan ju låta som Playtones! Men Titanix låter ju bara som trist cover alltid låtit och ser ut som trist förutsägbar dussincover med en trashig sångerska i korvig paljettklänning. Det luktar charterparfym och rom&cola och gör mig faktiskt, som gammal panelhöna, bara illa till mods.

Tomten hänger på sin plats i taket. Han hälsar och vinkar.

6 svar to “Tomten hälsar och vinkar”

  1. Ullah Says:

    Haha, jag vet en man som hade blivit lämnad av sin sambo och behövde lägga upp ett par byxor. Han använde tejp!

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; men det var ju åtminstone tyg!

  3. Ullah Says:

    Jag lagade spolningsanordningen inuti en toalett med silvertejp! Det höll i några år. Men inte ens silvertejp kan nog laga en gran…

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; silvertejp är en sak, även vanlig brun pakettejp, som jag försiktigt föreslog, men han ägnade sig åt vanlig smaltejp av enklaste sorten.

  5. Ullah Says:

    Han har en del att lära! Eller lyckades han?

  6. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; naturligtvis inte!

Kommentera

