Våra granar

Fan att något som är så stillastående ska vara så svårfotograferat som julgranar. Nu har jag i alla fall mixtrat lite med blixt och perspektiv så nu kommer ett par bilder. Först en lite gulsuddig på plastgranen . Fatta alltså att det inte duger med någon enkel vekling med plastfot hemma hos oss;

Och så en detaljbild ur äkta granen. Ja, ni ser alldeles rätt, det är små Celtictröjor av glas som skymtar bland allt annat.

3 svar to “Våra granar”

  1. Bloggblad Says:

    Som jag skrev hos Rutan, så tycker jag det är väldigt trist om man tycker att julen är över efter 24 timmar, så mycket ståhej som det varit om julen i två månader…

    Här varar julen den här gången till dagen efter 13-dagen, då hinner jag göra en rejäl städning innan skolan börjar. Om skolan börjar dagen efter den röda, då är utstädningen klar tidigare.

    Fast – i år blir det inte mycket att plocka bort, eftersom jag satt som en stoppkloss när sonen (som aldrig pyntar hos sig) plockade fram en massa gammalt trasigt pynt från dagistiden. Höjde ett varnande finger om att han kommer att få komma hit och ta bort om det blir för mycket. Och det vill han ju inte…

    Julmaten räcker säkert ett par dagar till – så slipper jag stå vid spisen. Hurra! Och julfriden hoppas jag räcker ända till skolan börjar.

  2. Bloggblad Says:

    Vilken avancerad klädsel i granen! Jag är grymt importerad. 🙂

  3. Annaa Mattsson Says:

    Bloggblad; jag tyckte det var lite lustigt när jag kom till Irland framåt mitten av januari för ett par år sedan och folk frågade mig om ”helgerna varit ok”. Vilka helger? Det kunde väl inte vara julen de menade fortfarande? Det kunde det!

    Det tar några timmar att få till den där klädseln, ja. Och några timmar att stuva ned i lådorna igen.

Kommentera

