Kaffe från förra julen

Dålig fart på bloggandet!

Men det kan förklaras. Först upptagen  med lägenhetsröj inför visning igår. Damp ned i fåtöljen efteråt och blev sittande med min stickning. Nickade till några gånger redan innan tio. Insåg så småningom att jag faktiskt är sjuk. Insåg det ännu mer när halva natten ägnades åt torrhosta.

Vaknade med feber.

Idag har jag ägnat alvedonpigga timmar åt att försöka göra små jobbryck.

Och att frysa. Vi har inte frusit nämnvärt denna höst och vinter här hemma. Men nu är smärtgränsen för vilken utomhuskyla huset tål passerad. Framförallt framför min dator. Kallras och drag slår till just mot mitt högerben. Drog på mig sidenlångkalsonger och placerade mig i sängen för att sortera papper där i stället. När man nu har säng nära sin arbetsplats!

Men somnade förstås.

Nu ska jag se om kaffet från förra julen är drickbart. Det funkade till kaffetryfflarna till denna julen. Och jag har inte så höga krav på kaffe annat än att det är varmt just nu. Avslaget kaffe, kanellängd och Let´s dance, det låter väl som en hygglig kväll? Nä.

Jag som hade så många tänkvärda inlägg i skallen.

Nu är alvedonen slut också! Skulle inte livsmedelsbutikerna få börja sälja receptfritt? Det har jag inte sett något av här.

7 svar to “Kaffe från förra julen”

  1. ullrika Says:

    usch då! kryas dig fortfort!

    i ”min” affär säljer dom piller för glatta livet men å andra sidan händer det väldigt sällan att vi saknar just värkmedusin i huset. annat däremot, antisnormedel t ex…

    ps. på ett vis är det bra att du inte hinner blogga så mycket, då hinner jag enklare med 🙂

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullrika; tack, det verkar som om jag är lite bättre. Dessutom hittade jag fyra alvedon i en väska så jag klarar mig även imorgon, i värsta fall.

    Jag vet, det är inte alls särskilt lyckat att skriva flera inlägg efter varandra, syns på läsarsiffrorna att några hamnar i kläm.

  3. frunatmaken Says:

    Ibland räcker varmt ganska långt men visst kan det vara bra mycket godare med nymalet.

  4. -loa Says:

    Krya på dig Annaa!

  5. Annaa Mattsson Says:

    fm; jo visst är det så, men nöden har så att säga ingen lag. Jag kan avslöja att det var helt ok. Jämfört t ex med en del automatkaffe.

    -loa; tackar, jag gör vad jag kan.

  6. N Says:

    Kry på dig Annaa!

    Kallras är det värsta som finns. Bättre med regular kyla än just drag och ras…

    Jag tror jag har sett skyltat nånstans om att nån ICA när oss har receptfria läkemedel…

    Tack för addressen! Har inte hunnit med för det är hemskt mycket nu och jag ska även åka utomlands för en vecka om en vecka (i jobbet).

  7. Annaa Mattsson Says:

    N; precis, mot kyla kan man ta på sig en kofta, tända lite fler ljus. Mot kallras hjälper ingenting.

    Jag kan gissa att företagarföreningen här i centrum bestämt att inte konkurrera med Apoteket.

    Utomlands med jobbet låter bra! Vilket utomland? Gissar på Tyskland.

Kommentera

