Min tid ska säkert återkomma

Det är hostan, det är möten i stan, det är julen som är så seg att få undan, det är mail som ska besvaras nu när äntligen alla andra kommit igång – och jag mer eller mindre däckat. Som gör att det inte blir bloggat.

Jag tänker inte ens några kloka tankar när jag inte gör något annat. Man måste ju koncentrera sig på föret utomhus så det blir inget tänkt där heller.

Men min tid ska säkert komma. Återkomma alltså.

Idag har jag köpt tulpaner. Och ett nytt usb-minne dit jag kopierat alla mina bilder. Bara en sån sak.

Imorgon är det möte i stan igen. Men jag slipper i alla fall Valhallavägen. Och jag sov fyra timmar i natt och två timmar i eftermiddags, det tar sig.

För resten kan jag avslöja att jag nu har haft inte en vit vecka utan mer än en vit vecka. Vitt ute, vitt inne, vitt i hjärta, vitt i sinne. Eller hur det nu var. Inget nyårslöfte. Men det var så mycket åbäkanden på andra om nya livsstilar så jag fick liksom sår i öronen och tappade själva lusten för alkohol. Eller så är det bara hostan. Och brist på sällskap. Folk bryter fötterna, åker till Indien och gud vet vad. Skaffar sig nya livsstilar för att rädda sina äktenskap/i alla fall inte lämna dem i berusat tillstånd. Vojne.

Min tid ska som sagt säkert återkomma.

4 svar to “Min tid ska säkert återkomma”

  1. Evis Says:

    Jag räknar med att den vita livsstilen inte varar för evigt, vi måste ju hänga på det lokala stället när jag besöker dig nästa gång.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Evis; jag har mycket svårt att tänka mig det, ingen anledningen till oro alls faktiskt.

  3. Ullah Says:

    Hoppas du är bättre!

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; ja, tack, faktiskt, fortfarande långsam i steget men hostan har lagt sig. Och jag fick lätt ned rödvinet ikväll.

Kommentera

