Trögt backsteg

Tre barn kan inte ha fel.

Jo, det kan de förstås. Men knappast i det här fallet. De har sagt det alla tre, oberoende av varandra. Att mitt tangentbord är rena döden. Att flera tangenter bara är svarta utan tecken är en sak, de accepterar att jag har tangentbordet i fingrarna sedan 45½ år. Det som är mer svåracceptabelt, säger Pojken som använde min dator för någon timma sedan, är att flera tangenter inklusive ”enter” trögar sig.

Undrar om det kan vara anledningen till att det öht har gått lite trögt med skrivandet de senaste månaderna? Eller mer.

Tittade förstrött på tangentbordshyllan hos CO häromdagen. Men de hade inga i min prisklass.

Gör kanske ett nytt försök endera dagen. Tills dess får jag väl fortsätta som förut, ta i lite extra. Jag har manuslämning i morgon, eller snarare idag.

För resten ska jag säga att backtangenten är trögast av alla. Den kanske han aldrig använder, Pojken.

Och för resten så har ljudet givit sig av från min dator. Högtalare för högtalare så att säga. Men det brummar i själva ljudburken.

Pojkens internet är borta också, det var därför han satt vid min dator inatt.  Utslitna tillbehör, tror han själv.

Men han och kompisen lyckades rädda alla Mellans filer från hennes kraschade laptop innan hon åkte. Alltid något. Väldigt små skruvar det finns inuti datorer. Jag var skräckslagen de minuter de låg på mitt skrivbord.

Men varför i helvete går datorer sönder hela tiden?

Kommentera

