Jag vill också ha ett ide

Nu är jag trött på det här. Kylan och alltihop! Jag vill inte gå ut i det, jag vill inte vara inne och titta ut på det. Jag vill inte frysa i det och jag vill inte halka i det. Och jag somnar av det! Det går inte att hålla sig vaken mer än några timmar i taget. Jag fattar björnarna. Jag vill också ha ett ide.

Jag vill inte läsa en förbannad blogg till om Haiti. Fatta att det räcker med media. Fatta att jag inte lägger ett öre till för att nån käring skriver om jordbävningen som om det vore hon som avslöjat den. Tänk det berör mig inte det minsta hur berörd just du blir! Det är nämligen totalt ointressant i sammanhanget. Värre än alla bloggar jag slutade läsa för standardförnumstiga tankar om FRA.

Är det nåt mer jag inte vill? Ja, byta lägenhet. Jag vill vakna en morgon och märka att  nån bytt åt mig. Idag var det en tjej som trodde hon skulle kunna byta till sig ett förstahandskontrakt mot att hyra ut sin lägenhet i andra hand. ”Man hyr direkt av mej de e ett säkert byte, ja vill bara va skriven där å ha kvar kontraktet.” Ha ha. Den tillbytta lägenheten skulle hon också hyra ut. Nå, jag var inte först med att anmäla henne. Hennes annons höll redan på att utplånas när jag kontaktade sajten. Rätt åt henne men inte fan blir man gladare av det.

Finns det nåt att vara glad åt? Ja, herrarnas fria! Pluskan är tillbaka i konståkningen. Men det är klart som fan att de är precis den säsongen när båda mina flickor är i främmande länder så vi inte kan sitta och skrika ut vår beundran trestämmigt. Pojken skriker inte alls, han somnade på första misslyckades svenskskäret. Pojken sover ännu mer än jag.

4 svar to “Jag vill också ha ett ide”

  1. Ullah Says:

    Jag är så trött på att gå upp tidigt. Jag avskyr det. Jag vill också sova.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; jag går upp tidigt, för tidigt. Sen blir jag trött så fort det ljusnar, ännu värre när jag går ut i det, och när det mörknar igen. Igår sov jag längre, nästan till åtta men det hjälpte inte. Somnade gång på gång, så fort jag fick chansen.

  3. -loa Says:

    Idén att skaffa sig ett eget ide är en mycket god idé. Men kanske svår att verkställa?

  4. Annaa Mattsson Says:

    -loa; en balkong på Mallis duger väl någorlunda?

Kommentera

