Och tågen bara försvinner

Kunde man ju ge sig fan på att SJ hade prisbrytpunkt just den dagen jag gick och funderade på vilket av de två billiga tågen jag skulle ta till Göteborg. Det ena tåget bara försvann med sina förutseende resenärer och på det andra hade priset höjts med 125 procent. Nu vet jag inte. Åka direkt till Uddevalla? Men det känns snopet på nåt sätt, att bara åka tur och retur Uddevalla. ‘Mitt i en februarivecka.

Tänker jag en stund till så försvinner väl även den möjligheten.

Det blev konstigt med sömnen inatt, när jag nickat till redan under konståkningen. Så jag såg två amerikanska (80-)90-talsfilmer på trean i stället. Och hade roligt. Undrar om det var rödvinet. Men den ena var ännu en variant på tonåringen med tandställing som blev en svan över en eftermiddag. Och en hysterisk pappa och en överkarikerad skrynklare. Men plötsligt påminde det hela så vansinnigt mycket om förnumstiga tonårsrådgivare i media och bloggvärlden så det blev roligare än upphovsmännen säkert tänkt sig. Tänk att allt redan var sagt i en amerikansk B-film för 20 år sedan!

Där tror jag minsann det kröp fram lite uddevallamentalitet.

She´s out of control hette filmen. Som innehöll en fin kavalkad av amerikanskt tonårsmode från 1989.

Den andra filmen handlade om att veta sin plats och inte förhäva sig. Ha ha.

4 svar to “Och tågen bara försvinner”

  1. Ullah Says:

    Jag såg Hajen igår. Den var faktiskt inte så dålig som jag mindes den.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; tänka sig!

  3. Rutan Says:

    Jag såg You´ve Got Mail. Precis så är det ju. Man träffar någon på nätet som man inte vet hur den ser ut, bara får en fantastisk mailkontakt med. Sen träffas man och då är det en snygging i lämplig ålder och så uppstår kärlek. Precis så som det är. (Sa hon ironiskt. Och bittert och avundsjukt.)

  4. Annaa Mattsson Says:

    Rutan; jag tyckte den var söt första gången, då var jag så oerfaren av hela mailgrejen så jag tyckte att hela grejen var så orealistisk. Men sen blev jag framförallt galen på att hon går ut på slutet utan handväska, utan ens en ficka att ha nyckel och plånbok i. Igår sov jag mig igenom den. Det var därför jag var pigg och vaken och såg de andra filmerna som kom efter.

Kommentera

