Jag ska köpa nya grejer…

Jäkla tur i alla fall att jag inte gjorde den där musselrätten igår som jag tänkt. Spy currymusslor kan inte vara någon hit. Nu värmde jag en nyfyndad burk gulasch i stället för att han var så frusen och eländig. Och den är ju liksom spydd från början.

Och jag ska köpa en ny vispbunke. Behovet har funnits länge men nu blev det plötslig akut. Vi hade under många år en speciell ”kräkbytta” stående på särskild plats. Egentligen köpt som degbunke men fick med anledning av min bakfrekvens ändrat användningsområde. Den åkte nog i flytten så som inte längre nödvändig. Det står en platsbytta i badrummet som hade varit lämpligare för ändamålet än just den vardagligaste vispbunken. Men nöden hade väl ingen klar tanke.

Så nu ska jag äntligen köpa en ny. Snygg. Sanningen att säga har jag nog faktiskt gått och valt färger i tio år. Och använt den gamla vita under tiden. Men nu får det vara slut. Tapetklister gick väl an, men gulaschspyor, nä.

Ska faktiskt slänga durkslaget också. Nej, han spydde inte i det, det hade allt sett ut. Men det är läskigt.

Oj, det låter som investeringar i storleksordningen en tur och retur-resa till Skottland. Med pengar över till ett par pilsner.

Förvånar mig inte om jag kommer hem med tio-kronors från billiga butiken i centrum.

2 svar to “Jag ska köpa nya grejer…”

  1. Ullah Says:

    Låter bra med ny bunke. Ibland är det svårare än man tror att hitta nya grejer, för mycket byter utseende och blir så himla ”modernt”. Jag var på Maxi idag och kommer nästan aldrig därifrån utan något för hushållet. Idag blev det storslam med ny brödkavel, två fina dukar (nedsatt pris), diskborstar, galgar och några små handdukar för fem kr styck.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; jag är så kroniskt ointresserad av också att köpa nya hushållsgrejer. Det låter ju vansinnigt att ha gått och tittat efter just en sån där grej som man använder regelbundet så länge. Riktigt bra att han spydde i den, nu måste det bli av! Bara jag nu inte kommer hem med något som inte känns som en vettig ersättare, bara jag nu inte rynkar på näsan och säger ”för dyrt” åt det jag egentligen vill ha.

Kommentera

