För fullt i hyllorna

Inser när jag sorterar in tvätten att en nackdel med att barnen flyttar till utomländer är att de inte plockar med sig tillräckligt ur linneförrådet. De där sist köpta lakansomgångarna var ju tänkta så. Men inte fan kan man ha svenska lakan i irländska och brittiska sängar. De passar helt enkelt inte. De har varit tvungna att stara om från början båda två.

Så här står jag med drivor av påslakan som fyller hyllorna i onödan. Kommer väl inte att behöva köpa nytt någon mer gång i livet, även om Pojken plockar med sig några omgångar.

Handdukar är nästan lika illa. För tungt att fylla väskor med annat än i ental. Sen har mina barn aldrig varit stora handduksförbrukare. Det är badrockarna som snurrat i maskinerna och slitits ut en efter en.

Sånt man kan fundera över medan man borde läsa möteshandlingar lite snabbare.

Tur jag inte ska till Naturvårdsverket i alla fall. Finns ingen värre väg att släpa sig fram i snö och is än den från t-banan längs Valhallavägen. Därför jag aldrig minns studieåren i Filmhuset som riktigt goda, den hemska vägen till och från tuben.

För resten har jag noterat att det blir färre och färre inlägg om hur vackert det är med snön. Inte ens om hur ljust och fint det ändå är. Skönt att folk har lite självbevarelsedrift!

Och så inser jag en morgon till hur vansinnigt det är att man ska behöva använda sitt Visa-kort till att sjukanmäla sonen.

3 svar to “För fullt i hyllorna”

  1. cruella Says:

    Ha! Här har du i alla fall en som ser fram emot kvällens ”ymniga snöfall” (jag tror det när jag ser det) och därmed förbättring av skidföret!

  2. Ullah Says:

    Visst, det vita är fint i cirka fem sekunder, men mig passar det inte. Denna vinter är inte rolig! Förra året kom ingen snö alls här (i alla fall inte vad jag kan minnas), det var härligt!

  3. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; usch.

    Ullah; instämmer. Jag har redan glömt hur barmark ser ut. Det finns bara i mina ljuvaste drömmar.

Kommentera

