Jag slipper i alla fall gå ut

När jag ser föräldrar och barn streta iväg på oskottade gångvägar till fritids och dagis så är jag i alla fall glad att den tiden sedan länge är över.

Man ska ju leta efter de små tingen att glädjas åt.

Nä, slutet på gårdagen blev inte så lyckat. Jag åt för mycket till lunch och det sätter alltid sina spår. Sen tror jag att jag blev lite omtumlad av det där nästan-fallet. Knyckte till i nacken på ett sätt som jag kände av hela kvällen sen. Så inte blev det något jobbat alls.

Det måste jag ta igen nu. Precis NU. 

Väntar bara på att tevattnet ska koka på spisen.

Det finns alltid något att vänta på.

T ex att Pojken ska vakna och bestämma sig för om han ska gå till skolan idag eller ej.

Dagens outfit här hemma är likadan varje dag för tillfället. Urblekta cheap monday-jeans, en gammal grå Gudrun Sjödén-tröja, lila mellerad kofta från Monki som jag lyckades fynda häromdagen och så en lila halsduk som jag nog fyndade på Åhléns slutrea förra vintern.

Undrar lite varför v-ringade koftor börjar knäppas så långt ned nu för tiden. Trodde det var något fel i modellen på Penney-koftorna men den här börjar först i midjetrakten. Konstigt. Men det syns ju i alla fall vad man har under.

Koftan är alldeles för stor. Undrar varför det ska vara så svårt med storlekar.

Nu kokar vattnet. Det går snabbt på gasen. Men värmer bra.

När jag är klar med artikeln ska jag skriva ett inlägg om underkläder och backlash igen. Det verkar behövas.

2 svar to “Jag slipper i alla fall gå ut”

  1. cruella Says:

    Nu blir jag nyfiken på det kommande inlägget om underkläder! Vad har du nu spanat?

    Var på slutklämmen av Monkirean i går och lyckades obestämma mig för en svart trench med tryckknappar en sekund för länge – och vips hade en tjej (som redan bar en svart trench) lagt beslag på den.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Cruella; ska ta en tur in och kolla i butiken i Skrapan. Där brukar de ha kvar saker längst. Försöka få tag på en väska till av samma sort som jag redan köpt en. Varje gång någon ska resa behövs det nya väskor här, känns det som. Bra enkel lätt handbagageväska.

    Det där inlägget om underkläder lockar ständigt nya läsare. Och nya kommentarer. Du får se!

Kommentera

