Tvåmanstält till ordinarie pris

Precis som Vildhunden föreslog, ÖoB, var lösningen. Tre bunkar för 49 kronor. Pojken föreslog vita men jag köpte ljusgröna. Inget durkslag dessvärre. Alla i fel modell.

En ny mobil till Pojken blev det också. Den jag tittade ut redan i julas. Till samma pris. Skumt med priset. 2 599 utan abonnemang. Men 1 599 med tillhörande kontankort. Då är mobilen låst i ett år till just den operatören, men låsa upp kostar väl bara runt 300?

Pojken avstod från att lägga till tre tusen och få en mer avancerad variant. Klokt tyckte jag. Man ska inte gå omkring med mobiler för flera tusen i fickan.

Kavajköp gick däremot åt helvete. Det går inte att gå ens på märkesrea och tro man ska hitta något som passar en 2 meter lång pojke med väldigt långa armar. Det visade sig inte ens vara möjligt till ordinarie pris.  Allt som erbjöds var tvåmanstält till sviniga priser.

Byxor är inga riktiga problem, jämförelsevis han har inte jättelånga spindelben, är inte smalhöftad. Problemen uppstår från byxlinningen och uppåt. Undrar vart man går för att hitta kavajer eller kostymer för extralånga och som inte dessutom är extrabreda. Och dessutom inte riktigt seriöst intresserade.

Det här är just den typen av problem jag inte gillar att behöva utsättas för. På måndag ska jag gå med J och köpa kostym. Han är kort och tjock och snål, och minst lika ointresserad, undrar om det är lättare.

3 svar to “Tvåmanstält till ordinarie pris”

  1. -loa Says:

    Av egen erfarenhet vet jag hur svårt det är att hitta konfektion som passar. Tyvärr har jag inte råd att skräddarsy mina kläder, vilket skulle behövas.

  2. Annaa Mattsson Says:

    -loa; upptäckte idag att Dressman hade betydligt större möjligheter till storlekskombinationer än de fina märkena i varuhusen där det bara hänger standardstorlekar. Kombinationen den vänliga expediten hjälpte J fram till blev riktigt lyckad. Magen fick plats och byxorna behövde inte ens läggas upp.

  3. -loa Says:

    Tack för tipset – Dressman ska kollas efter hemkomsten.

Kommentera

