Ned som en pannkaka

En riktigt tragisk scen fick man bevittna i Let´s Dance igår, den när det gick upp för Agneta Sjödin; ”Jag är inte nog populär!”

Allvarligt, det måste vara en chock för en person som har seglat omkring i rampljuset i så många år. Fått ständigt nya erbjudanden för att hon helt enkelt fått ett stabilare och stabilare nätverk, det ena ger det andra. Hon har rent av kunnat kosta på sig att välja och vraka och göra saker hon tycker är roliga. Inte behövt bry sig om vad tittarna säger, det är som bekant inte dom som anställer och ger uppdrag eller står för bokutgivningar. Visst har väl hon fått skriva böcker också? Eller ge ut i alla fall.

Men dom röstar i program som Let´s Dance. Och jag har tänkt från början, ”vem röstar på henne, henne är det väl ingen som gillar?” Visade sig att jag hade rätt.

Men det var sorgligt att se chocken som drabbade henne. Hon hade säkert trott och peppats av kollegor att tro att hon skulle kunna gå hur långt som helst. Och ingen tänkte på att tittarna förmodligen inte skulle rösta.

4 svar to “Ned som en pannkaka”

  1. -loa Says:

    Jo större du är,
    desto tyngre blir fallet!

  2. ullrika Says:

    jag är en sån som aldrig varit förtjust i gaphalsiga Agneta Sjödin men för den sakens skull vill jag henne apselut inte illa. såg inte hur det gick till när hon blev utröstad, men jag läste ordet ”chock” även på nån text-TV-sida idag så jag gissar det var rätt läbbig ”underhållning”…

  3. cruella Says:

    Blev inte ett dugg förvånad, hon är inte folkhemsmaterial.

  4. Annaa Mattsson Says:

    -loa; ja, så är det väl.

    Ullrika; nej men visst är det lustigt, jag har faktiskt aldrig hört någon säga något positivt om henne, utom framlidne maken faktiskt på den tiden hos vara programledare för Fröken Sverige. Han tyckte hon var snyggare än de unga kandidaterna.

    Cruella; men att hon inte visste det! Hon såg ju fullständigt överrumplad ut.

Kommentera

