Vem behöver inte ett par vitrosa Prada?

Festlördag och barsöndag, lika med dåligt bloggklimat. Kände mig som en riktig chic lit-singel när jag i går steg upp långsamt för att ta mig in till stan för att träffa M&G (bögen och väninnan) på Torget i skymningen.

Jag gav bort en väl bibehållen Barbie-docka till festföremålet i lördags. Han blev glad.

Den största händelsen i helgen tyckte jag ändå nästan var när jag vaknade till på tuben strax innan fyra på söndag morgon och upptäckte att jag satt på rätt tåg, tre stationer hemifrån. Undrar fortfarande vem som bytte åt mig vid Slussen, jag sa ju hejdå till de andra sista gästerna vid Hornstull. Det måste helt enkelt ha varit jag själv.

Ännu ett problem med att stiga upp ”som folk” även på lördagsmorgnar. Man blir trött framåt fyra. Särskilt efter oanande mängder rosa bubbel.

För att gå vidare i chic lit-svängen så har jag shoppat kostym med J idag i. Vi tog en sväng runt Myrorna också och hittade en märkeskavaj som nästan gick igen. Det blir nog den på kvällens gala för hans del.

Själv har jag inte börjat fundera än på vad jag ska ha på mig. Ska inte ens dela med mig av funderingar. Men jag kan bjuda på ett utdrag ur ett mail från Mellan. Nej, hon har aldrig bloggat, vare sig om mode eller något annat. Ursäkta bristen på prickar, svenska datorn har också kraschat.

”For att tala om nagot roligare, (än en sönderslagen näsa, kraschade skor och en borttappad mobil, reds anm.) sa har jag hittat ett par skor! De ar kanske inte riktigt vad jag letade efter, de ar inte svarta, de har inte kilklackar, de ar inte praktiska och de paminner inte det minsta om mina avlidna Sthlm DG-skor, men de ar valdigt fina och lojligt hoga utan att vara obekvama, och de ar fran Prada och kostade bara £80. Hade kostat £270. Kunde inte lata bli.  De ar i lack och skiftar liksom mellan vitt och beigerosa (ok, vet att det inte later sa himla typiskt mig, men de sag helt ratt ut pa), har bred och som sagt valdigt hog klack och plata, spanne upptill och oppen ta (men inte sa att man ser mina stackars deformerade lilltar). Var det dumt? Jag angrar mig forstas inte det minsta, men jag inser att de kanske inte var precis vad jag behovde. Eller jo, vem behover inte ett par vitrosa Pradaskor? Annars har jag faktiskt sett nagra stycken billigare par som skulle kunna fungera som ersattare for de doda, men problemet ar att de flesta har smala klackar, och det som var bra med dem var att de var sapass lattgadda (ar det ett ord?), och inte bara partyskor liksom. Vill hitta nagra som ar lika stabila.
 
Kopte forresten till slut en kofta ocksa, valde fornuftigt den billigaste som fanns pa rean pa All Saints. Kostade £28.50, ar svart i 80% viskos och 20% ull, lite lustig i modellen (tror det var darfor de reade den sa billigt), men faktiskt riktigt fin nar man val forstar hur den fungerar.”

Som synes går hon mycket intensivt in för sina studier och prioriterar sina utgifter.

8 svar to “Vem behöver inte ett par vitrosa Prada?”

  1. Ullah Says:

    Ja, men de köp man ångrar mest är de som inte blev av. Eller?

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; ja visst är det så, vi kan båda nästan falla i gråt över en fantastisk regnkappa jag inte köpte åt henne när hon var tre-fyra. Nån fånig förnuftklocka som ringde.

  3. Ullah Says:

    Jag kan inte riktigt släppa en fin blå bordsduk som jag inte köpte för flera år sedan. Jag köpte en röd och tyckte inte jag hade råd med den blå. Jag kanske inte hade så mycket pengar då, men jag hade överlevt. Varje nyårsafton saknar jag den.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; jag förstår precis.

  5. ullrika Says:

    hujedamej. åttio pund för ett par dojjor? men å andra sidan lägger hon säkert inga förmögenheter på onyttigheter på krogen. så, klokt val!

    för övrigt, jag håller med er båda här ovanför – fast jag har aldrig tänkt så förr.

  6. Annaa Mattsson Says:

    Ullrika; framförallt lägger hon inga förmögenheter på nyttigheter som mat och gymkort. Men hon röker i alla fall inte.

  7. Ullah Says:

    Jag minns när jag som ung student inte hade ett ruttet öre, och lånade av kompisar för att köpa en dyr stickad klänning på Benetton. Jag som inte ens hade för vana att köpa dyra saker. Undrar fortfarande hur jag tänkte. Men jag har kvar klänningen.

  8. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; det är väl inte alltid som ungdom och klockren logik riktigt hänger samman.

Kommentera

