Barhuvad till Rågsved

Så där. Jag har lyckats skaffa biljett för hemresan också. Torsdag morgon, men inte direkttåget. Det är en viss kvalitet att åka med direkttåg, men det är totalt brist på kvalitet att behöva åka klockan 5:40 för att få åtnjuta just den kvaliten. Så nu blir det åtta, det är också tidigt.

Det kommer säkert snö precis när jag ska åka så jag blir sittande.

Annars är det liksom inget särskilt här.

Eller rätt så särskilt eftersom goda vännen G har flyttat in. Det är mer väldiskat och luktar annorlunda i Äldstas rum. Och mer liv.

Och så är det mycket ljusare ute. Jag skrev ett inlägg om det som jag glömde publicera. Att det är ljusare. Jag blev så upplyft av det att jag gick barhuvad till Rågsved. Och har man gått barhuvad till Rågsved så måste man gå barhuvad tillbaka. Eller ta tuben. Men jag fällde upp huvan och låtsades som ingenting. På lite tunnare jackan som jag tog i stället för ghetto-jackan. Det var bra, hade jag haft ghetto-jackan hade jag inte kunnat fälla upp huvan för den är sån där som ramlar ned över näsan.

Nu ska jag snart börja tänka på begravningskläder. En fördel med att ha en avliden mor är att hon inte deltar på den här begravningen och kommenterar mina kläder, t ex ”jasså du får fortfarande inte igen den jackan” om jag nu skulle välja min lilla snygga ulljacka med den fina kragen. Men den är ju lite trist för att jag inte får igen den.

Kommentera

