Tummar för metal

Kanske gjorde många som vi, struntade i att rösta på Darin i första vändan för att man trodde att det så att säga skulle gå av sig själv med hans finalplats. Vi röstade på Crucified Barbara istället. Kul med ett gäng tjejer att liksom väga mot alla killarna.

Jisses.

När jag spontant började småskråla på något som de läskiga hårschampobrudarnas låt påminde om så blev det Brandsta City Släckers. Kom å ta mig. Den var bättre. Den hade åtminstone humor.

Och Sarek, vars låt jag trodde jag småskrålade. Hade ju åtminstone en genuin hantering av instrument. Och vokalstämmor med folkmusikkänsla.

Svenska folket är galet. Det borde fråntas sina rättigheter.

Den enda förmildrande omständigheten, den enda trösten, är att pojken med den krympta kavajen och frikyrkokören inte gick vidare.

Håller tummarna för Crucified Barbara i andra chansen.

3 svar to “Tummar för metal”

  1. Evis Says:

    Även jag håller tummarna för dem.

  2. Rutan Says:

    Det här måste jag se i efterhand, förstår jag.

  3. Annaa Mattsson Says:

    Rutan; det måste ju absolut. Eller undvika. Om det gäller schampobrudarna.

Kommentera

