En irländare för Rutan?

Ibland kikar jag in på irländska dejtingsajter för att ta en titt på utbudet. Det är irländskt. Och universellt.

Den här citerar jag speciellt för Rutan,  Stigande Örnen, 64 år som beskriver sig själv;

A romantic. Physically attractive. Intelligent,sensual but also warm, caring and affectionate. Writer. Love music, dancing, cinema ,theatre. Im a mixture of the writer and the artist.I also pen the odd poem.I’m lean and fit thanks to work done in the gym.I’m told I look younger than my years.I’m very youthful in mind and body.just finished a second book and working on another.I miss intimacy:the kind one can find in a shared smile,a touch,a soft word,a glance.Romance.Passion.I love to laugh and and have fun.

Observera, mannen i fråga är inte alls någon utgiven författare utan en pensionerad lärare från vischan. Men skit samma, när hans dröm om en date är denna;

Corner candle lit table. Soft words. While the rest of the world momentarily ceases to exist.

Hör av dig Rutan, om du vill ha kontaktuppgifterna.

Fast jäklar, glömde jag tala om att han naturligtvis pga sin ungdomlighet söker en inte bara ungdomlig kvinna. Utan, Rutan, du vet precis vad.

——

Eftersom svar inte inkommit från Rutan gjorde jag en liten redigering. Hoppas det är ok.

14 svar to “En irländare för Rutan?”

  1. vildhunden Says:

    Vad sjutton är en ungdomlig kvinna? Utan du vet vad? 😀

  2. Annaa Mattsson Says:

    Vildhunden; jag tror Rutan förstår. Vi väntar in henne.

  3. frktjatlund Says:

    Jag såg en kontaktannons som började: Tycker du om humor? Det tyckte jag var kul. För vad svarar man?

    Jag förväntade mig lite bättre språkhantering av en f d lärare. Men farbrorn kanske var lärare i harpa.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Tjatis; men nog var det väl en viss känsla i ”I also pen the odd poem”. Som om han filat på just den meningen en stund. Kanske var han lärare i Irish, Örnen.

  5. Rutan Says:

    Jag gråter av rörelse på grund av omtanken om mitt dystra civilstånd.

    Annaa, jag vet precis, som den erfarna kvinna jag är.

    Fast om jag är den rätta, som ska sitta och le hult medan han skriver dikter och visar upp sin spänstiga kropp, vet jag inte. Han verkar ha lite problem med att finna sig tillrätta i sin faktiska ålder.

    Kanske att han var gymnastiklärare?

    Och Stigande Örnen? Jag får tankarna på Ernie the Eagle, backhopparen.

    Finns det inte någon yngre, som tycker att gamla småfeta svenskor är åtråvärda?

  6. Annaa Mattsson Says:

    Rutan; visste väl att du skulle förstå precis att en så ungdomlig varelse måste ha en inte bara ungdomlig utan även betydligt yngre kvinna. Hade han skrivit på svenska kan du ge dig fan på att han stavat kvinna med Q.

    Kanske du kunde rewrita hans manus?

    Hm, jag ska hålla utkik. Efter något yngre och mindre panikslaget.

  7. vildhunden Says:

    Men jisses. Jag begriper fortfarande inte vad han söker (och vad Rutan inte har). Annna, du är alldeles för kryptisk för att jag ska förstå sammanhangen. Men det är kanske meningen?

  8. Annaa Mattsson Says:

    Vildhunden; nu måste du faktiskt läsa mitt svar till Rutan en gång till. Där står det alldeles tydligt.

  9. Anna Says:

    Vad lustigt att vildhunden inte förstod! Är det en skillnad i intresse för att läsa hur män som söker kvinnor brukar formulera sig tro? För mig stod det klinkande klart efter några rader, att den där vältränade ungdomliga snubben, han var inte ute efter någon jämnårig.

  10. Annaa Mattsson Says:

    Anna; ha ha, det är nog så. Han var naturligtvis på jakt efter rena superkvinnan. Han hade inte missat en enda klyscha. Från smärt till varmhjärtad och spirituell. Och som sagt, självklart yngre.

  11. Tricky Says:

    Äldre män söker yngre kvinnor, tja inget nytt direkt men det jämnar ut sig med alla yngre män som söker äldre kvinnor. Det blir balans, det enda lilla (?) problemet är ju att vi kvinnor inte är lika roade av de yngre männen som de äldre männen är av de yngre kvinnorna.

  12. Annaa Mattsson Says:

    Tricky; nej jag tror inte alls det jämnar ut sig. Det räcker väl att kolla vilken dejtingsajt som helst. De yngre män som aktivt söker äldre kvinnor är nästan uteslutande ute efter en sexuell kick. ”Jag tänder på din ålder!” Alltid lika förnedrande att råka ut för. Kan jämföras med män som söker extremt feta kvinnor, skit samma vem du är, det är fläsket jag tänder på och jag är bara ute efter sex. De äldre män som söker yngre kvinnor säger sig åtminstone vara ute efter varaktiga förhållanden. De sätter sin egen ungdomlighet i relation till kvinnans ålder och söker 20-30 år yngre partner.

  13. Tricky Says:

    Nej du har rätt, jag raljerade nog mest kring det hela.
    På allvar är det nog helt sant.
    Jag minns ett nedslag på en sk seriös dejtingsajt där det genomgående var just så, att män generellt sökte yngre kvinnor, så när jag snubblade över nån som faktiskt hade skrivit att han sökte i intervall mellan sin egen ålder och +5 så blev jag nästan omedelbart kär.
    Sen kan man väl fundera över hur framgångsrika dessa äldre män är i sitt sökande efter yngre kvinnor.
    Jag vill t ex absolut inte träffa någon som är äldre än jag, knappt ett enda år.
    Men jag är ju så himla ungdomlig också…:-)

  14. Annaa Mattsson Says:

    Tricky; hm, jag anade nog att du raljerade lite!

    Jag tvekar nog lite inför att träffa någon som är äldre också. För att jag tycker män generellt är äldre och skröpligare än jämnåriga kvinnor. Min mamma sa absolut nej, hon ville inte ha en gubbe till som skulle dö ifrån henne. Då var hon 62 när hon blev änka och maken var 17 år ålder. Jag var 47 och maken 55. Det är inte riktigt jämförbart, men sitter liksom ändå i. Träffar jag en äldre man nu så är väl risken ännu större att han går och dör om ett tag.

    Å andra sidan har jag en bekant vars första jämnåriga hustru dog i förtid i cancer. Han stod ensam med tre minderåriga barn. Träffade en ny yngre kvinna som redan i medelåldern fick alzheimers, dog innan pensionsåldern. Han lade ned den verksamheten sedan.

    Undrar också hur det egentligen går för de där männen. Bra för vissa tror jag.

Kommentera

