Sticka ut tassen

Får väl förtydliga mig då.

Jag menade inte alls i tidigare inlägg och i kommentarer på andra bloggar att vara elak mot någon eller några som faktiskt uppskattar vintern.

Det jag reagerat på och berörde och som även Tjatis beskriver så väl i ett inlägg, det är hur det plötsligt blivit gångbart att säga att nu ska vi sluta gnälla, nu ska vi gilla läget. Tongivande bloggare som för en vecka sedan i högsta grad ogillade läget sticker, sina vanor trogna, upp fingret i luften och känner vart vinden blåser och finner, joho, nu skola vi som Expressen häckla gnällspikarna. Dvs dem som inte bor i innerstan och kan gå tre kvarter till jobbet, utan måste ut i ersättningsbusseländet morgon och kväll.

Jag vände mig också mot dem som uppfordrande talar om för mig hur underbart allting är och ropar ”Njut!” Njut själva, blanda inte in mig.

Slutligen vände jag mig mot dem som säger; ”Men tänk om det hade varit regn i stället, det hade du väl verkligen inte velat ha.”

Ungefär som gammalkommunisterna som med papegojors tålamod upprepade; ”Vi tycker det är viktigare att bekämpa kärnvapen än kärnkraft!”

Dom var det inte heller meningsfullt att föra dialog med. 

Nähä, säger Schniff, det där går jag inte alls på. Att det skulle vara bättre väder idag. Jag ligger här och väntar på barmark.

6 svar to “Sticka ut tassen”

  1. frktjatlund Says:

    Nej, jag vägrar att njuta. Uthärda är snarare en bättre beskrivning.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Tjatis; det är vad Schniff tycker också.

  3. Ullah Says:

    Jag föredrar regn.

  4. Anna Says:

    Hos apan säger de det väldigt bra:
    http://apanslillablogg.blogspot.com/2010/02/sund-kropp-och-sjal.html

  5. -loa Says:

    Det var som katten. Riktigt njutbart, tycker jag.

  6. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; det gör ju faktiskt jag också!

    Anna; väldigt bra! Skönt att inte alla bara lallar med.

    -loa; en stund senare vände han på sig och stack ut nosen i stället. Men ångrade sig snabbt.

Kommentera

