Trampet av 35 par converse

Tjafsig tycker jag det blivit om Anna Bergendahls skor. Precis som en jäkla massa andra tjejer går hon uppenbarligen omkring i converse i de flesta sammanhang. Snö och melodifestivaler. Detta har uppenbarligen snappats av svensk agent för märket så fyra par har sänts över till Anna. Som var lite oklok nog att skriva om det i sin blogg.

Och Aftonbladet var inte sent ute. Kollade med televisionen om detta inte var otillbörlig reklam. Och TV lovar att inte visa några bilder i sändning på Anna där hennes skor syns. Skuggade fötter i helfigur alltså.

En liten liten undran; hur många etablerade artister har inte uppträtt i sponsrade kläder och tillbehör utan att någon sagt ett knyst?

Aftonbladet talar om vilka ohyggliga summor reklampengar Annas rader om sina skor i bloggen följt av exponering i TV betyder. Det är möjligt. Men samtidigt förvånande. Jag trodde converse sålde sig själva i vissa kulturer. Mellan har ägt uppåt 20 par. Helt utan att snegla på någon annan festival än de som äger rum på leråkrar.

Men kanske ändå. Plötsligt häromåret spred sig ju de vita conversen som en löpeld även på innerstadsgator och på de mest oväntade fötter. Både Blondinbella och Vimmelmamman gjorde yvig reklam för dem i sina bloggar – men de skulle ju inte vara med i TV förstås. Kanske är det dags att lancera även de kulörta på oväntade fötter nu?

Observera, detta inlägg är inte det minsta sponsrat. Min blogg är inte stor nog för det. Trots att vi är storkonsumenter. Gissar att minst 35 par har passerat över våra trösklar. Besökarna oräknade. Jag köpte mina senaste i höstas. Det är de som syns på bilden. Bruna läder.

6 svar to “Trampet av 35 par converse”

  1. Ullah Says:

    Jag äger inte ett enda par, har aldrig gjort och ingen annan jag kan komma på heller! Konstigt, va?! Med nöd och näppe vet jag vad du pratar om.

  2. Annaa Mattsson Says:

    Ullah; har lagt in en bild så det ska bli tydligare. Dock på ett par ganska ovanliga. De vanligaste är i tyg och vita, svarta eller kulörta.

  3. Lotten Says:

    Nog såg jag att hon hade fotriktiga skor till den fluffiga klänningen och log lite. Inte såg jag att det var Converse… Men att nu media börjar dilla om att hon är sponsrad och ska diskas, då tycker jag det gått för långt.

  4. Annaa Mattsson Says:

    Lotten; journalistiken blir så där obegriplig ibland. Jag skulle kunna förklara och förklara men det blir inte begripligare för det.

  5. Nabil Says:

    Bra skrivet. Att göra reklam på det viset är oerhört fult!

  6. Annaa Mattsson Says:

    Fast nu skriver jag ju precis tvartom.

Kommentera

